Spectrofotometers

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 67

Spectrofotometers

Ik heb een vraag over spectrofotometers. Welke zijn er allemaal?

Ik ken de GeneQuant, waar het monster in een cuvet gedaan wordt.

Ik ken de Nanodrop, waar het monster d.m.v. oppervlaktespanning op zijn plaats gehouden wordt.

Welke zijn er nog meer en hoe wordt het monster op zijn plaats gehouden?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Spectrofotometers

Deze vraag is veel te vaag en te groot om op een forum te stellen. Vertel eens precies wat je wilt doen, dan kunnen we je misschien helpen om te vinden wat je zoekt.

Berichten: 67

Re: Spectrofotometers

Ik zoek andere spectrofotometers (anders dan de Nanodrop en de Genequant).

Ik neem aan dat er andere spectrofotometers zijn dan deze 2?

Dat is eigenlijk het enige wat ik wil weten, ik wil gewoon DNA meten, en wil weten welke spectrofotometers er nog meer op de markt zijn.

Het maakt niet zoveel uit of ze hetzelfde principe hebben, ik wil gewoon namen/fabrikanten van andere spectrofotometers dan bovengenoemde 2.

Berichten: 165

Re: Spectrofotometers

google search op spectrophotometers

prijzen zal je echter nooit zomaar vinden voor zulke apparaten, omdat er nogal wat marges zijn die kunnen schommelen. Goede tip is om enkele fabrikanten op te zoeken, vragen naar een offerte en dan te vergelijken. De meeste fabrikanten sturen dan wel een verkopen naar je toe die alles op een rijtje zet. Dan kan je meteen vragen welke er het beste is om DNA te meten.

En tijdens die uiteenzetting laat je meteen ook vallen dat je nog andere merken op het oog hebt. Dat laat de prijs behoorlijk zakken 8-) Zo heb ik Shimadzu en Agilent tegen elkaar uitgespeeld voor de aankoop van mijn GCMS. :)

Berichten: 2.035

Re: Spectrofotometers

Bij ons op de univ gebruikten we een Spex (zag ik niet in het rijtje staan)....

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Spectrofotometers

Wij hadden een Varian en een Perkin-Elmer. Beide waren gewoon met een kwartscuvetje voor vloeibare samples.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 67

Re: Spectrofotometers

Dank jullie wel!

Reageer