Pre-samenwoonperikelen

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Pre-samenwoonperikelen

Ja beste mensen, ik vind het gewoon leuk om dit hier te posten, negeer me gerust ;)

De kogel is door de kerk: mijn vriendin en ik hebben besloten om te gaan samenwonen!

Beetje achtergrondinformatie: we kennen elkaar ongeveer 1 jaar (redelijk kort), ik woon in Dordrecht en zij woont nog bij haar ouders in Giessenburg (dorpje tussen Dordrecht en Gorinchem). Nu hebben we een leuk huis gevonden in Giessenburg waar we dus gaan samenwonen. Eerst was het de bedoeling dat zij daar alleen ging wonen, we waren nog een beetje voorzichtig gezien de financien, maar ja je leeft maar 1 keer nietwaar.

En dan komt het leukste: samen inrichten! En ja je raadt al hoe dat gaat... (voor de info: haar vragen/reacties in gewone text, het mijne cursief)...

Welke kleur wil jij op de muren?

Nou eigenlijk gewoon wit, maar wel wat kleur door meubels enzo.

Ik dacht er aan om die ene muur een kleurtje te geven.

Oh ja, welke kleur?

Roze...

Roze?!

Ja.

Eh, is dat niet een beetje, eh, TE voor de woonkamer?

Ja maar er mag toch wel wat kleur in?

Uiteindelijk wordt het dus wit, maar komt er boven in de kamers meer kleur.

En dan blijkt dat je dingen over hebt: zij heeft 4 eetkamerstoelen cadeau gekregen die worden opgeknapt, dat was voordat we besloten samen in dat huis te gaan wonen, maar ik heb er ook 4, en die komen er dus bij... En voor 8 is geen plaats. We hebben een bed over, een fauteuil, minstens 1 kledingkast, hier en daar wat losse huishoudelijke zaken zoals pannen, glaswerk, stofzuiger...

We zijn nog hard bezig met het huis leefbaar te maken, er woonde een oudere man al 25 jaar, zware roker... 2 jaar geleden hebben zijn kinderen de gehele begane grond opgeknapt en zijn bed naar beneden gezet vanwege zijn gezondheid. Helaas is hij overleden... en je zou moeten zien hoe het behang eruit zag dat er af kwam, net 2 jaar oud.

Dus nu heel veel schuren, en bedenken hoe we de kamers gaan inrichten.

Vandaag is ze bij de Kwantum geweest en vertelde ze enthousiast dat ze mooi tapijt heeft gezien voor de kamers boven.

Vertel, vertel!

Voor de slaapkamer had ik fel blauw gezien, leek me wel mooi!

Lijkt mij ook wel wat.

... voor de computerkamer wilde jij toch limoengroene kozijnen? Ik heb nu ook limoengroene vloerbedekking gezien!

Wauw, dat lijkt me wel mooi.

Echt waar, of maak je maar een grapje?

Nee echt, maar dan wel de muren wit houden, anders doet het pijn aan je ogen.

OK, daar zijn we het over eens.

En voor de rommelkamer heb ik ook een mooie kleur gezien.

Durf ik het te vragen? ;)

Fel roze! Ik had het kunnen raden, is haar lievelingskleur!

Ach waarom niet, het wordt vooral jouw hobbykamer toch!

En zo gaat dat nog wel even door.

En wonder boven wonder, we komen er nog uit ook. Mijn smaak is modern, de hare wat klassieker maar toch kunnen we ons er allebei in vinden. Voor zover we ons dat nu kunnen voorstellen natuurlijk!

Nou ja, ik heb mijn hart even kunnen luchten. En ik vind het alleen maar leuker worden! 8-[ ik benijd alle vrijgezellen van dit land :oops:
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 1.122

Re: Pre-samenwoonperikelen

Super Maarten!!
welke kleur?...Roze...Roze?!...Ja...Eh, is dat niet een beetje, eh, TE voor de woonkamer?...Ja maar er mag toch wel wat kleur in?

[KNIP]

Uiteindelijk wordt het dus wit...
Waarom heb ik nu het gevoel dat de KNIP tussen "Roze?!" en "uiteindelijk wordt het dus wit" best wel wat, ehhh... gróter is? :oops:

Maar goed, erg leuk voor je. Succes met het uitzoeken van het meubilair en veel plezier met inrichten en het zoeken van de juiste kleur verf.... 8-[

Grtz,

Bas

ps: en kijk je uit dat al je vlinders niet in je Raman Spectrometer komen?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Pre-samenwoonperikelen

Wel erg herkenbaar. Gelukkig verschillen ik en mijn vriendin niet zo op het gebied van inrichting en kleuren. Maar goed daar kom ik binnenkort wel achter als ik ook ga samenwonen in Hoogeveen. Ja ik vertrek weer uit Utrecht en ga werken in Haren en wonen in mijn geboorteplaats hoogeveen.

Veel succes of moet ik juist sterkte zeggen :oops:

MvG Ron

Gebruikersavatar
Berichten: 184

Re: Pre-samenwoonperikelen

Ik ga 15 juni as trouwen.. Ook huisje gevonden.. Maar ik vermoed dat de inricht-activiteiten wel op iets soortgelijks uitlopen. In ieder geval van harte gefeliciteerd...

Is zij ook een forum-lid? Is er dan eindelijk perspectief op een forum-baby? een heuse mascotte?

Berichten: 1.122

Re: Pre-samenwoonperikelen

Ik hoop toch voor jullie beiden dat "succes" de betere woordkeuze is... :oops:

Berichten: 1.153

Re: Pre-samenwoonperikelen

Nou Maarten,

Leuk zo'n grote stap. Op naar het mooie leven als huisman!!!

Voor mij is dit niet herkenbaar. We hadden meer zoiets van

Ik: de kleur voor de woonkamer wordt toch bl..

zij: blauw.

Dat ging zo'n beetje met alles dus we waren er snel uit.

Maar geloof me, als je eenmaal samenwoont, weet je niet waarom je het niet veel eerder bent gaan doen.

succes met schilderen/behangen/witten en verhuizen.

Berichten: 1.153

Re: Pre-samenwoonperikelen

Beryllium schreef: negeer me gerust :oops:
[flauw-mode] Dat doen we toch altijd [/flauw-mode]

Berichten: 1.122

Re: Pre-samenwoonperikelen

Is zij ook een forum-lid? Is er dan eindelijk perspectief op een forum-baby? een heuse mascotte?
Nou dat wordt 'm dan.....

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Pre-samenwoonperikelen

Is zij ook een forum-lid?
Nee, zij is geen lid van het forum, al kent ze (natuurlijk 8-[ ) wel het bestaan ervan! Chemie is niet bepaald haar sterkste kant, ze werkt in de paramedische tak.
Is er dan eindelijk perspectief op een forum-baby? een heuse mascotte?
Ik kan d'r natuurlijk gewoon laten aanmelden als je het daarvoor wil doen, maar die baby zal er nog niet meteen komen denk ik...!

Overigens McSnarf, jij ook van harte met je voorgenomen trouwen!
Maar geloof me, als je eenmaal samenwoont, weet je niet waarom je het niet veel eerder bent gaan doen.
Heel veel eerder hadden we al niet kunnen doen :oops:
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 184

Re: Pre-samenwoonperikelen

Wauw! Heftige baby: publiceren op de hoofdpagina als kleine afbeelding: beter nog: op t-shirts laten drukken.

Berichten: 2.035

Re: Pre-samenwoonperikelen

Moet die baby wel op zijn minst een fatsoenlijke erlenmeyer in haar linkerknuistje houden! :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Pre-samenwoonperikelen

Over dat knuistje gesproken... is deze baby van adellijke afkomst eigenlijk? :oops:
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 2.035

Re: Pre-samenwoonperikelen

Tel je wat teveel vingertjes? :oops:

Berichten: 1.122

Re: Pre-samenwoonperikelen

Van adelijke afkomst?? hoezo? :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Pre-samenwoonperikelen

Nee omdat ze (hij?) het handje omlaag heeft gebogen en de pols omhoog... dat is toch zo'n typisch trekje? Of ben ik met iets anders in de war soms?

Wat maakt het uit ook...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Reageer