welke vaste stof zoek ik ?

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 12

welke vaste stof zoek ik ?

als ik ammonia kook met bijvoorbeeld zout

lost het op en word het een mengsel

welke stoffen lossen niet op.En word ook geen mengsel

En kan je kan je na het koken weer scheiden van de ammonia

als een vaste stof zoal zout of suiker

Als ik ammonia kook met zout word het een mengsel

welke vaste stof kan je na het koken weer scheiden van de ammonia

als een vaste stof

of als een olie dat weer hard word

ik moet erachter komen welke verschillen vaste stoffen dat zijn

en waarom dat met andere stoffen niet kan

het is voor opdracht waar k aan werk

Afbeelding

Berichten: 2.399

Re: welke vaste stof zoek ik ?

Kun je de vraag even wat duidelijker en wat meer leesbaar formuleren? Ik word hier echt geen wijs uit, en dan ben ik bang dat mede forum leden het zelfde zullen hebben.

Berichten: 857

Re: welke vaste stof zoek ik ?

Ben het met Napoleon1981 eens. Ik begrijp niet precies wat je met de vraag bedoelt.

Edit:

Als je ammonia met NaCl laat reageren krijg je Ammoniumchloride (NH4Cl = salmiljak) wat een goed oplosbare stof is in water. In je ammonia zal het neerslaan als een vaste stof.

(is dit wat je bedoelt? ik gok maar wat hoor)

Berichten: 165

Re: welke vaste stof zoek ik ?

Ofwel is dit een poging om wetenschappelijke gedichten te schrijven :oops: , ofwel is dit gewoon geen goed nederlands.

Stel je vragen gewoon in volledige zinnen. Je wint er zeker geen tijd mee als je halve zinnen schrijft, want dan kan niemand je helpen en moeten er bijkomende vragen gesteld worden...

Berichten: 12

Re: welke vaste stof zoek ik ?

JeffreyButer schreef:Ben het met Napoleon1981 eens. Ik begrijp niet precies wat je met de vraag bedoelt.

Edit:

Als je ammonia met NaCl laat reageren krijg je Ammoniumchloride (NH4Cl = salmiljak) wat een goed oplosbare stof is in water. In je ammonia zal het neerslaan als een vaste stof.

(is dit wat je bedoelt? ik gok maar wat hoor)
Ik weet dat je er een paar stoffen zijn die je in ammonia kan koken en die niet oplossen .Die kan je er na die tijd dan ook weer gewoon uithalen (procaine)

welke stoffen zoal procaine kan je na het koken er ook weer uithalen

1 weeet ik er al (Zand) maar ik moet er nog meer weten

dus als iemand mij daar mee kan helpen graag

Berichten: 1.122

Re: welke vaste stof zoek ik ?

Er zijn heel erg veel stoffen die niet in kokende ammonia oplossen!!

De term "stoffen" is natuurlijk opzichzelf al heel erg algemeen. "Zouten" bijvoorbeeld zou al veel specifieker zijn.

Als je op zoek bent naar een lijst met "stoffen" en 'zand' kan daar tussen staan dan heb je natuurlijk een MEGA scala aan mogelijkheden...

Dus, wat lost er niet op in kokende ammonia: naast zand, natuurlijk

- deuren

- ramen

- bedden

- laptops

- reageerbuizen

- lampen

- spatels

- kozijnen

Erg flauw natuurlijk, maar tenzij je de term "stoffen" specifieker kan definiëren dan zijn er simpelweg té veel mogelijkheden.... :oops:

Bas

edit: "kozijnen" vergeten...

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: welke vaste stof zoek ik ?

Ik zou zeggen: alle niet-wateroplosbare zouten zoals calciumcarbonaat.

EDIT: En bovenstaande natuurlijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: welke vaste stof zoek ik ?

Ho ho Bas, dat is natuurlijk niet onderling te vergelijken: deuren, kozijnen, reageerbuizen en zand.. :oops:

De eerste drie zijn een vormgeving van een materiaal. Zand is dat niet.

Beter lijkt mij dan om te zeggen:

- glas (kokende ammonia..., hoe lang moet je het kunnen koken..?);

- hout;

- metaal (alleen de edele!).

Berichten: 1.122

Re: welke vaste stof zoek ik ?

Oke Marjanne, je hebt gelijk.

Maar om aan te geven dat ook de combinatie van hout, metaal en glas niet oplost gaf ik deuren als voorbeeld.... :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: welke vaste stof zoek ik ?

O jee, zo diep had ik er niet bij doorgedacht. :oops:

8-[

Berichten: 12

Re: welke vaste stof zoek ik ?

bteunissen schreef:Er zijn heel erg veel stoffen die niet in kokende ammonia oplossen!!

De term "stoffen" is natuurlijk opzichzelf al heel erg algemeen. "Zouten" bijvoorbeeld zou al veel specifieker zijn.

Als je op zoek bent naar een lijst met "stoffen" en 'zand' kan daar tussen staan dan heb je natuurlijk een MEGA scala aan mogelijkheden...

Dus, wat lost er niet op in kokende ammonia: naast zand, natuurlijk

- deuren

- ramen

- bedden

- laptops

- reageerbuizen

- lampen

- spatels

- kozijnen

Erg flauw natuurlijk, maar tenzij je de term "stoffen" specifieker kan definiëren dan zijn er simpelweg té veel mogelijkheden....  :oops:

Bas

edit: "kozijnen" vergeten...
ja dank je voor de het advies van deuren en ramen maar daar kon ik zelf ook nog wel op komen maar toch bedankt .ik zal de vragen wel verkeert stellen ofzo!

maar ik zoek dus een soort poeder achtige stof zoal <creatine> ofzo

maar hij moet niet oplossen geen mengsel worden maarhij moet binden

met een andere poeder achtige stof als ik die bijde in de ammonia kook

(dit dus niet met creatine)

kom op en help me

in plaats van gein te maken

Afbeelding

Berichten: 2.399

Re: welke vaste stof zoek ik ?

Je vraag is gewoon super slecht geformuleerd. Sorry dat ik het zo zeg. Wat is trouwens "binden" als het niet mag oplossen en mengen? De stof mag niet in de oplossing komen maar moet wel de boel bij elkaar houden ofzo? Klinkt als voodoo magic voor mij.

edit: ik zit nu weer te kijken en misschien dat ik je vraag verkeerd begrijp ofzo, maar een goede interpunctie etc zou daarbij wel helpen Afbeelding

Berichten: 12

Re: welke vaste stof zoek ik ?

Napoleon1981 schreef: Je vraag is gewoon super slecht geformuleerd. Sorry dat ik het zo zeg. Wat is trouwens "binden" als het niet mag oplossen en mengen? De stof mag niet in de oplossing komen maar moet wel de boel bij elkaar houden ofzo? Klinkt als voodoo magic voor mij.

edit: ik zit nu weer te kijken en misschien dat ik je vraag verkeerd begrijp ofzo, maar een goede interpunctie etc zou daarbij wel helpen Afbeelding
okay ik zoek dus een poederachtige stof (zoals creatine maardaarkan het niet mee) die ook kan binden met een andere poederachtige stof als ik die bijden kook in de ammonia

stap 1

pak een soep lepel

stap 2

gooi er ammonia op

stap 3

doe er 1/2 gram poeder bij

stap 4

doe er 1/2 gram andere poeder bij

stap 5

hou de soeplepel met de ammonia en de poeders boven het gasfornhuis

laat het ff koken

stap 6

en dit is de stap waarbij ik het resultaat dat ik wil halen niet haal

de poeders zij niet gebonden er is ook geen gram over terwijl ik wil dat er precies 1 gram over blijft en dat de poeders met elkaar gebonden zijn

help!!!!!!

Berichten: 2.399

Re: welke vaste stof zoek ik ?

Wat is het doel van deze proef? Waarom ammonia en niet water, waarom moet het koken etc etc?

Berichten: 165

Re: welke vaste stof zoek ik ?

Het wordt mysterieuzer met de dag. Hoe meer posts je maakt, hoe minder ik snap wat het doel is...

Of ben je iets aan het maken dat het daglicht niet mag zien ? Dat zou alvast verklaren waarom je steeds maar een halve uitleg geeft.

En schrijf alsjeblieft in volzinnen ... Of heb je het zo moeilijk met de Nederlandse taal?

Reageer