spaans

Moderator: Rhiannon

Berichten: 278

spaans

Ola

Zijn er mensen die op dit forum spaans kunnen?

Ik ga namelijk een zelfcursus spaans doen. Het leren lezen en verstaan (volgens de 1e blz van het cursus boek) van LOI

Beso for the women

rage

Berichten: 1.153

Re: spaans

Si, yo hablo castellano

Una curso de LOI estas bien, pero es mejor estudiar en Espange, por empajo en Barcelona.

Berichten: 2.035

Re: spaans

Babelfish gebruikt? :oops:

Berichten: 1.153

Re: spaans

Grapjas,

ik heb een tijd in Spanje gewoond. En tja dan leer je wel spaans.

Berichten: 278

Re: spaans

een cursus LOI is leuk, maar ik moet in spanje studeren om het echt goed te leren bijvoorbeeld in barcelona?? Zoiets lijkt het me

mara wat is "castellano" dan?

Berichten: 1.153

Re: spaans

De echte naam voor Spaans is Castellano.

Spaans is een verzamelnaam voor alle dialecten. Zo heb je Andalusisch, waar men veel lettergrepen niet uitspreekt. Of Catalaans in Catalonie (wat eigenlijk een andere taal is) Of het Spaans gesproken in Amerika.

Het Castellano is het "hoog-spaans" wat eigenlijk het Spaans is wat wij Spaans noemen.

Verder is je vertalling prima. (beetje krom maar goed)

Berichten: 278

Re: spaans

Geen idee welke in mijn boek staat :oops: Zal wel niet de amerikaanse zijn

Ik moet nog beginnen, alleen 1e blz doorgelezen zoals ik al zei.

Daarom is de vertaling ook zo krom :S En zonder hulp hè.

Berichten: 1.153

Re: spaans

Nou het gaat je wel lukken.

Castellaans is een erg makkelijke taal om te leren. De vervoegingen zijn altijd hetzelfe en er is maar 1 hulpwerkwoord. Het is een taal van regels, niet zoals het Nederlands (dat is een taal van uitzonderingen)

Berichten: 278

Re: spaans

We zullen zien!

Als het bevalt dan misschien nog eens de cursus voor gevorderden, maar eerst dit maar eens doen.

Berichten: 181

Re: spaans

Afbeelding "lo siento, pero yo no hablo espanol"

Heb ik ook 'eens' geprobeerd, dacht dus:- nu kan ik enkele zeer simpele, Spaanse zinnen ... het probleem was echter - mijn uitspraak - wat je in en zelfcursus zeer slecht kunt oefenen.

De spelling is simpel, eigenlijk nooit dubbele letters (uitzonderingen: -ll- en -rr- en natuurlijk "Picasso"). Het moeilijkste zijn de werkwoorden - mijn persoonlijke mening - want wanneer ik mij niet vergis hebben ze in het Spaans vele "onregelmatige" werkwoorden (voornamelijk klinkerveranderingen bij enkele personen).

Maar ik wens je veel succes.

Gegroet,

cipherIX

PS: :oops: "dos cervezas, por favor" (is voldoende voor een vakantie op Ibiza)

Berichten: 1.153

Re: spaans

cipherIX schreef: want wanneer ik mij niet vergis hebben ze in het Spaans vele "onregelmatige" werkwoorden (voornamelijk klinkerveranderingen bij enkele personen).
Nee. dat is niet onregelmatig. Er zijn 3 typen werkwoorden en die worden altijd op dezelfde manier vervoegd. (en daarbij veranderen de klinkers inderdaad)

En de uitspraak is simpel, je zegt wat je schrijft en andersom. Je moet 1 keer de klank van de letter leren en klaar.

Berichten: 1.122

Re: spaans

PS: :oops: "dos cervezas, por favor" (is voldoende voor een vakantie op Ibiza)
Dat is het voordeel van Duits. 'vier bier' is hier ook 'vier bier'... 8-[

Berichten: 278

Re: spaans

cipherIX schreef: PS: :oops: "dos cervezas, por favor" (is voldoende voor een vakantie op Ibiza)
Denk dat ze daar ook wel nederlands verstaan.

Berichten: 1.153

Re: spaans

[Dat is het voordeel van Duits. 'vier bier' is hier ook 'vier bier'... 8-[
En ik maar denken dat jij daar in Duitsland heel hard werkt.....uren en uren in het lab staat :oops:

Berichten: 278

Re: spaans

Misschien hebben ze daar wel een tab in het lab.....

Of blikjes ranzig heineken in de koelkast.....

Reageer