lineaire regressie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 7

lineaire regressie

slimme leraar heb ik

moeten we werken met linieare regressie krijgen we een floppy uit het jaar ??????

staat het programma er niet op

lekker handig!!!!!

nou kan ik me verslag nie verder maken

iemand een oplossing???

groetjes samantha

Berichten: 857

Re: lineaire regressie

Leen het boek Chemometrie van A.B de Vries en daar staat in zijn geheel in hoe je de statistiek om je lijn berekend. Het kost wat tijd maar dan heb je ook wat..

succes!!!

Berichten: 915

Re: lineaire regressie

Heb je een TI rekenmachine? Daar kan ik het op uitleggen als je wil.

Berichten: 165

Re: lineaire regressie

JeffreyButer schreef:Leen het boek Chemometrie van A.B de Vries en daar staat in zijn geheel in hoe je de statistiek om je lijn berekend. Het kost wat tijd maar dan heb je ook wat..

succes!!!
Jeffrey, dat is toch echt geen tip geven ?? Het lijkt me dan beter dat je gewoon dit aan je laat voorbijgaan, niet ?

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Biochemiefreak: Wij letten wel op de manier van posten van de leden, daar hoef jij je helemaal niet mee te bemoeien. En hier heeft de vraagsteller ook echt niks aan.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 2.399

Re: lineaire regressie

Excel kan het ook. Mocht je hulp daarmee nodig hebben dan hoor ik het wel.

Berichten: 857

Re: lineaire regressie

kadeka schreef:
JeffreyButer schreef:Leen het boek Chemometrie van A.B de Vries en daar staat in zijn geheel in hoe je de statistiek om je lijn berekend. Het kost wat tijd maar dan heb je ook wat..

succes!!!
Jeffrey, dat is toch echt geen tip geven ?? Het lijkt me dan beter dat je gewoon dit aan je laat voorbijgaan, niet ?
Ik zou niet weten waarom dit geen tip is... :oops:

In het boek wordt uitgelegt hoe je lineaire regressie toepast. Zelf heb ik een programma hiervoor (op cd-rom) maar ik heb het ook handmatig moeten doen (toets). Er is helemaal niets mis mee alleen kost het een beetje tijd en, ja.., het is redelijk pittig en tijdrovend aangezien de berekening lang zijn.

Als je niet weet hoe het met Excel/rekenmachine moet en je hebt geen programmatje dan is handmatig uitrekenen de enige oplossing. Geen tip? Het is het enige boek dat ik ken waarin het redelijk duidelijk wordt uitgelegt..

Maar ik wacht nu op jouw tip Kadeka... 8-[

Berichten: 2.035

Re: lineaire regressie

Ik denk dat Kadeka niet bedoelt dat de "tip" an sich slecht is (prima boek, ik ken het! :oops: ) maar dat de setting om de tip te geven wat apart is.... vraagstelster moet blijkbaar nu een verslag maken, en zal dus helemaal niet de tijd hebben om dat boek (of welk boek dan ook) op te gaan snorren.... de tips over een programmeerbare rekenmachine en Excel zijn dus wat toepasselijker! 8-[

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: lineaire regressie

Het is aan de vraagsteller om te beoordelen of een boeksuggestie een goede tip is. En het is aan de moderators om eventuele onzinnige reacties te verwijderen (gebruik dan dus de report-functie). Na een moderatoropmerking hoor iedereen ONtopic te blijven!

Als je iemands reactie niks vindt toevoegen stuur je maar een e-mail!

Samantha, we horen graag wat meer van je zodat we je zo helder mogelijk kunnen helpen! :oops:

Reageer