significantie!

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

significantie!

34 km + 3,8 cm + 3456 m = .............. m

34 km

0,000038 km

3,456 km

37.456038 km

wat word dat in de wetenschappelijke notatie in meters?

Berichten: 266

Re: significantie!

37 . 103 m

Waarom?

34 km = 34 . 103 dit kan 34000m zijn maar ook 34499m of 33500,01 m zijn dat weet je niet. dus het kleinste beduidend cijfer van je optelsom is de km of 1 . 103 .

Als je meer vragen hebt hierover vuur maar af.

Berichten: 915

Re: significantie!

... beduidend cijfer ...
cheMister gaf het al aan: kleine randbemerking: de term significantie wordt niet meer gebruikt denk ik, tegenwoordig gebruikt men de term beduidend, beduidende cijfers.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: significantie!

Er zijn nog verschillende vormen van de wetenschappelijke notatie. Helemaal strict genomen is het A x 10B met A tussen 0,1 en 100 en B een veelvoud van 3. Dat is dus goed gegeven. Er zijn echter ook minder pure versies waarbij A groter dan of gelijk aan 1,0 en kleiner dan 10,0 is, en B gewoon een geheel getal. In die notatie, die volgens mij op de middelbare school wordt onderwezen is het 3,7x104 m.

Berichten: 915

Re: significantie!

De exponent van 10 is een veelvoud van 3, klopt, maar ik begrijp dat het lastig is als je die stap óók nog eens moet maken, als ze nu eens alles juist zouden aanleren vanin het begin..

(Dat is trouwens de fout die gemaakt werd in het beroemde spinazie-experiment, de komma werd destijds fout geplaatst met als gevolg dat nu iedereen denkt dat er veel ijzer in spinazie zit (wat niet het geval is..))

Reageer