Knallende Examenstunt

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 8

Knallende Examenstunt

Het einde van het jaar is nog niet in zicht, maar wij zijn al begonnen met het voorbereiden van de examenstunt. Omdat de stunt het afgelopen jaar niet zo'n groot succes was, vinden wij dat we iets goed te maken hebben.

Hebben jullie nog ideeën of leuke ervaringen die onze examenstunt tot een succes kunnen maken?

Ook vind ik het leuk om te weten hoe het examenfeest en de diplomauitreiking bij jullie gaat.

Ik hoor het erg graag.

Gebruikersavatar
Berichten: 296

Re: Knallende Examenstunt

Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar bij ons was het altijd vrijdagmiddag. Het werd aangekondigd door een aantal examenleerlingen die tijdens het laatste uur met hun brommers door alle gangen crossen. Was wel grappig en weer eens wat anders dan een schoolbel.
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Knallende Examenstunt

Bij mijn examenstunt hadden we alle bovenbouwdocenten verplicht hun idool te immiteren op een podium op het schoolplein. We hebben zo een Elvis, Michael Jackson, Eric Clapton en weet ik wat nog meer gehad. De meesten hielden het bij verkleed playbacken, sommigen probeerden er zelf wat van te maken.

Bij ons was het ook traditie om een stuk muur (2 m breed) van de fietsenkelder te voorzien van graffiti. En dan niet zomaar de tags maar iets moois wat met het thema van de stunt te maken heeft. Toen de fietsenkelder vol was (het jaar voor mijn jaar) hebben we het rookhok onderhanden genomen. Wat ze nu versieren weet ik eigenlijk niet... Misschien de lokalen ??? :roll: )
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 19

Re: Knallende Examenstunt

Wij hebben een soort toneelstukje met Lucky Luke gedaan waarin enkele van onze meest geliefde docenten hebben meegespeeld (vind ik veel leuker dan de mindere leuke docenten aanpakken). In de kleine pauze werd er een flitsende dans opgevoerd (al zeg ik het zelf), in de grote pauze werden de danseressen ontvoerd door indianen en moesten bevrijd worden door de cowboys d.m.v. allerlei wedstrijdjes. Dit ging natuurlijk altijd goed (bv. bierpulschuiven, als de cowboy de pul over de rand schoof werd deze weer teruggezet op tafel etc), zodat de danseressen en alle deelnemers hun slotdans (linedance-achtig) konden doen.

Mijn zusje en haar jaargenoten hebben het vooral spookachtig aangepakt: school helemaal donker, binnenkomst met kaarsen en de Carmina Burana. Vervolgens leuke acts van leerlingen en docenten geloof ik.
We did not inherit the earth from our ancestors, we borrow it from our children

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Knallende Examenstunt

Neem de auto's van de docenten onder handen. Zet ze allemaal op bierkratjes en verwijder de banden (leg ze wel veilig weg zodat ze deze daarna nog terug kunne krijgen). Je kan ook de auto van de directeur op het dak zetten (moet je wel een plat dak hebben). Hiervoor moet je dus een kraan zien te regelen. (betaal dan ook gelijk de kosten om deze weer van het dak te halen)
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Knallende Examenstunt

(heel flauw) leraren kamer vol met bekertjes water zetten. Daarna volgooien met opgeblazen ballonnen.....duurt even voor ze het opgeruimd hebben. Voor de scholieren...bandje regelen? Misschien zij er laatste-jaars die samen iets kunnen spelen? Verder zou je leraren kunnen verleiden te zeggen waar ze 's nachts wel wakker gemaakt voor zouden willen worden. Dit ga je dan ook regelen, en dat film je allemaal. Uitzenden op groot scherm:) Tip: laat een 2e/3e jaars die vraag uiteindelijk stellen, 5e/6e zijn in het laatste jaar altijd verdacht!
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 13

Re: Knallende Examenstunt

Wat ik zelf een heel leuk iddee vind is dat de leraren hun handen in cement moeten zetten. Net als op hollywood. En daar omheen iets leuks organisaeren.

Berichten: 321

Re: Knallende Examenstunt

Wij hadden als ik het me goed herinner de avond van tevoren alle tafels uit alle lokalen gehaald en in de aula gezet. De stoelen in de klaslokalen hadden we in een kring gezet en op de schoolborden hadden we een onderwerp geschreven waar het groepsgesprek over moest gaan. De volgende ochtend heel vroeg hadden we geregeld dat de brandweer kwam om de schoolpleinen vol te spuiten met schuim.
'I may be wrong and you may be right, and by an effort, we may get nearer to the truth'

K.R. Popper

Reageer