Blocking peptide

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 6

Blocking peptide

Hallo allemaal,

ik heb een westernblot gedaan voor SREBP1c, dit gaf bandjes van 37 kDa, terwijl ik een bandje verwachte van 68 kDa (is de afgesplitste vorm, deze is actief, de precursor is 125 kDa) . Ik begin dus te twijfelen of mijn band wel srebp1c is. Ik wil dit gaan testen met een blocking peptide. Maar kan iemand mij misschien een goede site geven wat het principe daarvan is? Ik weet dat je dan specifiek je antilichaam blockt, dus de band die sprebp is die verdwijnt dan op e blot. Maar ik wil er graag uitgebreid over lezen. Want mijn begeleider zegt dat je met een blocking peptide nog niet zeker weet of het wel SREBP is omdat hij ook aan andere kan binden, dit snap ik dus niet!

Mucho gracias alvast!!!!

Berichten: 2.399

Re: Blocking peptide

Kun je er geen massa spectrum van opnemen?

Berichten: 740

Re: Blocking peptide

Ik ken je eiwit niet, maar het kan zijn dat het uit elkaar gevallen is in kleinere fragmenten.

Je kan ook een natieve PAGE uitvoeren om dit te controleren.

Hoe specifiek is je antilichaam? Het kan zijn dat het ook bindt op andere epitopen en dat je geen band ziet omdat je concentratie te laag is.



De BLocking peptide techniek ken ik zelf niet, en ik zie ook niet echt een goede site op google die het principe duidelijk uitlegt.

Probeer ook wat boeken te raadplegen voor info. In Biochemistry van Stryer zal vast wel wat info staan.

Reageer