derivatisering

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

derivatisering

Ik had even een vraagje;

Zou je door een stof je derivatiseren een hogere gevoeligheid van je stof op de LC-MS kunnen krijgen?

Uit de literatuur blijkt dat deze stof bijna altijd gederivatiseerd wordt wanneer het gebruikt wordt bij de HPLC of UV methode maar geldt dit ook voor een LC-MS methode?

Berichten: 2.399

Re: derivatisering

De vraag is zo algemeen dat ik gewoon kan antwoorden met "ja" maar daar schiet je dan nog niks mee op. Wil je goed geholpen worden kom dan met een gerichtere vraag.

Derivatizeren met wat? Als je molecuul een chromofoor mist, dan is detectie met UV lastig, en helpt derivatie met bijvoorbeeld een stof die wel een chromofoor heeft.

Massa spectroscopie heeft geen chromofoor nodig, maar berust op geladen moleculen. Je praat nu over LC-MS (wat voor?), hierbij is het alweer van belang of je de source (welke source?) in de positieve of negatieve mode opereert. In de positieve ionmode hoop je dat je molecuul gemakkelijk protoneert, dus derivatizatie met een molecuul die na de reactie nog steeds een goede base is kan hier helpen. In de negatieve ionmode is het precies omgekeerd natuurlijk.

Dit is het beste antwoord dat ik kan geven op een zeer algemene vraag, waarbij mij volstrekt onduidelijk is welke stof jij bedoelt met "deze stof". Ik ben maar een simpele chemist en geen waarzegger :oops:

Reageer