Kopersulfaat

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 3

Kopersulfaat

Misschien een domme vraag van een domme Belg :oops: :

Heeft er iemand enig idee (voor zover dit mogelijk is) hoe men CuSO4 in oplossing kan brengen in een organisch solvent (White Spirit)? Afbeelding

Berichten: 873

Re: Kopersulfaat

domme belg! Dit is volgens mij een pleonasme

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>rwwh: als je niets hebt bij te dragen kun je beter niet posten.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 53

Re: Kopersulfaat

gewoon er in doen en dan heeeeeeeeeeeeeeeeel lang roeren !

:oops:

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>rwwh: denk je echt dat je de vraagsteller hiermee helpt? Een grapje mag, maar geef dan ook een echt antwoord.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 873

Re: Kopersulfaat

gewoon er in doen en dan heeeeeeeeeeeeeeeeel lang roeren !
Ik ben bang dat dat nog niet voldoende zal zijn. :oops:

Misschien toch meer anorganisch denken?!?!

Berichten: 181

Re: Kopersulfaat

Hallo,

Ik heb er zelf ook geen ervaring mee :oops: , maar indien je een zout wilt oplossen, moet het oplosmiddel toch (protisch) polair zijn. Denk dus eens aan: DMSO, DMF, methanol ... over concentratie (oplosbaarheid), of het dan ook echt mogelijk is, kan ik niks melden.

Gegroet,

OMS

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Kopersulfaat

Om koperzouten in minder polaire oplosmiddelen heb je hulpstoffen nodig. Dat wil zeggen liganden die coordineren aan het koper en een 'organische laag' om het ion vormen. Dit zou kunnen met bijvoorbeeld. TMEDA, bipyridine of terpyridine, maar misschien lukt het ook wel met wat simpele amines: pyridine, triethylamine.

Berichten: 915

Re: Kopersulfaat

domme belg! Dit is volgens mij een pleonasme
Hij die vrij van zonde is, werpe de eerste steen Afbeelding .. Beautiful is met 1 l, je onderschrift... Afbeelding :oops:

Kan het helpen als je een oplosmiddel kiest dat intermoleculaire interacties kan aangaan?

Berichten: 3

Re: Kopersulfaat

Dr Quico, uw antwoord lijkt me het proberen waard.

RikN

Reageer