CaCl2 extractie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 7

CaCl2 extractie

Hallo,

Ik wil een extractie met CaCl2 uit voeren en nou is mijn vraag: kan dit ook met CaCl2 .2H2O of moet dit perse CaCl2 puur zijn?

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: Gebruik sub- en superscript aub! Bekijk de helpfunctie hoe sub- en superscript te gebruiken.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: CaCl2 extractie

Wat zou er gebeuren als je CaCl2.2H2O oplost wat anders is dan als je CaCl2 oplost?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 1.379

Re: CaCl2 extractie

Het gaat dus blijkbaar om een extractie met een waterige CaCl2 - oplossing. Maar wat moet er ge-extraheerd worden en waaruit? Zonder deze gegevens kan een ander niet begrijpen wat je van plan bent.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Berichten: 181

Re: CaCl2 extractie

... men kan het ook verstaan, als - water extraheren uit een organisch-oplosmiddel (oftewel: drogen) ...

Berichten: 7

Re: CaCl2 extractie

Het gaat om een extractie van NO3, maar ik heb het zelf al opgelost :oops: , kon namelijk beide

Reageer