aantonen aspartaam

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

aantonen aspartaam

hoi

kan iemand mij misschien helpen ik ben op zoek naar een methode om aspartaam aan te tonen ik ben er inmiddels achter dat je dunne laag chromotagrafie moet gebruiken maar ik zou niet weten hoe ik dit moet doen. weet iemand een site die mij kan helpen of weet zelf hoe het moet zou je me willen helpn het istrouwens voor mijn profielwerkstuk.

bedankt

groetjes

Berichten: 219

Re: aantonen aspartaam

Als je aspartaam wil gaan bepalen ga dan eens denken aan polariteit. Dat is DE methode waarop je scheidt bij DLC. Dan kan je gaan bepalen welke stationaire fase en welke mobiele fase je kunt gebruiken. Voorwaarde is natuurlijk wel dat zowel monster als standaard oplost in je mobiele fase.

Berichten: 168

Re: aantonen aspartaam

Om te meten met verschillende oplosmiddelen en TLC op toe te passen kun je misschien het beste contact opnemen met een instituut, een universiteit bijvoorbeeld. TLC plaatjes zijn, zo heb ik me laten vertellen, peperduur, en je zult toch wel wat nodig hebben eer je de juiste verhoudingen hebt gevonden om het mooi uit te laten komen op je plaatje. Ik weet niet hoeveel je school daarvoor wil uitgeven, maar verder, oplosmiddelen zullen geen probleem zijn.

Berichten: 23

Re: aantonen aspartaam

ik denk dat HPLC een betere methode is dan TLC

zoek maar eens op aspartaam en HPLC

Berichten: 2

Re: aantonen aspartaam

Ik ben ook op zoek naar een manier om apartaam aan te tonen, maar wat is TLC en HPLC???

Berichten: 274

Re: aantonen aspartaam

Ik ben ook op zoek naar een manier om apartaam aan te tonen, maar wat is TLC en HPLC???
TLC en HPLC zijn allebei scheidingstechnieken. Alleen de uitvoering verschilt, TLC staat voor ThinLayerChromatographie (dunne laag chromatografie) terwijl HPLC staat voor High(Pressure/Performance)LiquidChromatographie.

Berichten: 2

Re: aantonen aspartaam

TLC en HPLC zijn allebei scheidingstechnieken. Alleen de uitvoering verschilt, TLC staat voor ThinLayerChromatographie (dunne laag chromatografie) terwijl HPLC staat voor High(Pressure/Performance)LiquidChromatographie.
okey thanks :oops:

Berichten: 22

Re: aantonen aspartaam

Als je in de buurt van groningen woont kan je wel een HPLC op mijn school gebruiken np Afbeelding

Reageer