zuivering van monoklonale antistoffen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 37

zuivering van monoklonale antistoffen

hej mense,

ik loop op dit moment stage bij een bedrijf en een van de onderdelen die ik voor mijn verslag wilb eschrijven is het proces waarin conjugaat geproduceerd wordt. maar voordat dit proces begonnen kan worde moeten de monoklonale antistoffen gezuiverd worden. ik heb idt meerdere malen met een prot G zuivering gedaan, mijn vraag aan jullie is of iemand mij kan uitlegge wat er tijdens deze zuivering precies gebeurt met de antistoffen, waar de bindingsbuffer en elutiebuffer voor dienen. waar ze voor zorgen. globaal weet ik het wel maar op welke manier ze heir voor zorgen zeg maar.

alvast bedankt

Berichten: 740

Re: zuivering van monoklonale antistoffen

Als je je antistoffen die in je monster zitten over de kollom giet, dan bindt het Fc fragment van je antistof aan de prot. G. (affiniteits chromotografie).

Hierna elueer je je monster met een elutiebuffer die ervoor zorgt dat de binding tussen de antistof en de prot G loslaat.

Het proces van affiniteits chromatografie staat op deze site zeer goed uitgelegd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Affinity_chromatography

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: zuivering van monoklonale antistoffen

zie hier nog veel meer informatie. Een van de methodes is FPLC dat tevens hier wordt beschreven.

MvG Ron

Berichten: 37

Re: zuivering van monoklonale antistoffen

hej dank je wel mense

Reageer