Vitamine C

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 3

Vitamine C

Hallooo,

Ik moet een praktische opdracht maken voor scheikunde, alleen heb ik het probleem dat ik niet goed weet hoe ik het aan moet pakken en wat ik met wat moet laten reageren :oops: ..

Mijn onderzoeksvraag is: Zit de dagelijkse benodigde hoeveelheid vitamine C in een vitamine B-complex pil?

Hoe kan je weten hoeveel vitamine C er in een B-complex pil zit? Ik moet dit uitvoeren door middel van een titratie!

Wie kan mij ALSJEBLIEFT helpen?

Groetjes,

Es

Berichten: 62

Re: Vitamine C

In vitamine B comlpex pillen zit geen vitamine C. Zie volgende deze linkwat er wel inzit.

Succes

Berichten: 3

Re: Vitamine C

Okee dan ga ik het vergemakkelen..als ik nou gewoon een vitamine c pil neem kan ik dan wel een hoeveelheid aantonen of is de massa van de pil gelijk de hoeveelheid? Stel dat dat zo is...in wat voor pil zit dan wel vitamine c wat je kan onderzoeken? :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Vitamine C

Loop even naar het Kruidvat of de ETOS of zo.., en kijk eens op de potjes...

Er zijn zeker pillen die deels uit vitamine C bestaan. Let goed op de reststoffen: als daar ook zuren bij zitten, dan wordt een titratie wel moeilijk.

Berichten: 23

Re: Vitamine C

Vitamine C is niet alleen een zuur maar ook een reductor. Je kan dus ook overwegen om door middel van redox titratie het gehalte te bepalen.

In een aantal "vitamine" preparaten zitten echter nog meer stoffen die geoxideerd kunnen worden dus je moet wel in de gaten houden wat je aan het doen bent.

Berichten: 104

Re: Vitamine C

Hoi,

ik heb vitamine C wel eens getitreerd met DPIP (dichloorfenol indofenol).

dit is een potentiometrische titratie.

Mischien even googelen op DPIP?

Ruud

Reageer