drinkwater

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 52

drinkwater

Ik weet niet precies in welke richting ik moet zoeken, kan iemand mij even op weg helpen..

Ik moet de volgende vragen beantwoorden en weet echt niet hoe:

Door welke bacteriën worden darmklachten veroorzaakt?

Moet het drinkwater overal aan dezelfde eisen voldoen?

Aan welke iesen moet het water voldoen?

Voldoet het water aan die eisen?

Dankje, X.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: drinkwater

Dit lijkt me een huiswerkvraag en met de vragen zoals ze er nu staan zonder het bijbehorende verhaal, zijn ze totaal onsamenhangend.

Berichten: 52

Re: drinkwater

Ik denk niet dat het goed is als wij het antwoord voor jou geven.

Soms is het natuurlijk wel handig maar ik doe zelf ook de laboratorium opleiding en ik vind als je niet weet wat je moet gaan kiezen, DAT JE HET ZEKER NIET AAN ONS MOET GAAN VRAGEN.

Want wij weten niet wat jij leuk vind.

Martin

Berichten: 162

Re: drinkwater

Het voedingscentrum op internet heeft een bacteriewijzer

Hier vind je alle informatie van bacterien die een rol spelen bij voedselbederf in verschillende soorten voedsel o.a. ecpli

Het enviromental protection agency (EPA) heeft op internet standaarden en voorwaarden staan die voor drinkwater gelden..

Zoek, en dan vind je vast wel iets!!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: drinkwater

martinmack schreef: Ik denk niet dat het goed is als wij het antwoord voor jou geven.

Soms is het natuurlijk wel handig maar ik doe zelf ook de laboratorium opleiding en ik vind als je niet weet wat je moet gaan kiezen, DAT JE HET ZEKER NIET AAN ONS MOET GAAN VRAGEN.

Want wij weten niet wat jij leuk vind.

Martin
Ehm martin heb je wel verder dan alleen de eerste regel gelezen? :oops:

Berichten: 3

Re: drinkwater

water moet inn principe vrij zijn van bacterien die de gezondheid schaden..en dat zijn er meer dan alleen Legionella. Zo was er een Cryptosporidium uitbraak in Minneanapolis met 400.000 ziektegevallen, maar er is ook Giardia Lamblia, Shigella, Anthrax, Ecoli etc en nog veel meer

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>rwwh: reclame verwijderd.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Reageer