Springen naar inhoud

Verbrandingskamer Straalmotor


  • Log in om te kunnen reageren

#16

Paul Siemons

    Paul Siemons


  • >100 berichten
  • 193 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 november 2005 - 22:02

Hallo,

En wat denk je van deze:

http://www.vth.de/sh...owcat=1&sparte=


Mvg,

Paul Siemons

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#17


  • Gast

Geplaatst op 23 november 2005 - 00:27

Een site met veel informatie m.b.t. zelfbouw-turbines en pulsejets: http://www.pulse-jets.com

Een (kleine) werkende pulsejet bouwen is niet zo moeilijk, mits je over een betrouwbare tekening en de juiste gereedschappen beschikt. Ik heb het ooit eens gedaan:

Geplaatste afbeelding

Een pulsejet bouwen die krachtig genoeg is om iets groters dan een modelvliegtuigje aan te drijven is een ander verhaal.
Geplaatste afbeelding

Aan een echte turbine zou ik zeker niet zomaar beginnen. Ik ken iemand die dit heeft gedaan. Het heeft hem drie jaar gekost voordat hij een betrouwbare motor kon bouwen.

#18

GJ_

    GJ_


  • >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 november 2005 - 08:43

mooooi apparaat.

...Het gekke is dat de vlammen op het filmpje uit de inlaat komen. De bedenkers hebben een ramjet bedacht die achteruit kan vliegen :roll:

Even op m'n eigen woorden terugkomen. Deze U-vormige jets zijn een speciale soort. De inlaat is het korte pijpje, een specifike uitlaat heeft ie niet. Dat de vlammen uit de inlaat komen klopt dus, bij de "uitlaat" zijn de vlammen wel gedoofd maar er komt wel degelijk wat uit. Dit is de allersimpelste pulsejet. En die U-vorm is dus geen manier om hem wat korter te krijgen, dat hoort echt bij het principe.

--------update-----------------------------------------
Vandaag zo'n U-vormige "lockwood" in elkaar gelast, we waren er zelf ook nieuwschierig van geworden. Na een heleboel geklungel eindelijk aan het lopen gekregen. Horen en zien vergaat je bij die dingen, volgende keer moeten we eerst leren maat te houden en niet gelijk van die giganten bouwen. We gaan er nog even mee verder, ik zal in een later stadium zien dat ik foto's maak.
TIP: buiten starten. Wij hebben een erg grote hal maar zeker bij de eerste startpogingen kwamen er enorme vlammen uit.

#19

GJ_

    GJ_


  • >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 november 2005 - 19:14

na enig overleg hebben wij dus besloten een pulsejet ramjet te gaan maken met behulp van dit http://www.home.no/a...ess/Drawing.jpg schema.

kunnen we hiermee nog enige problemen tegenkomen?


Ondertussen uit eigen ervaring:
-Als je het niet te moeilijk wilt maken HOU JE DAN AAN DE MATEN!!
-kijk ook even naar het schema op diezelfde site voor de ontsteking.
-koop VEEL gas, hij verbruikt enorme hoeveelheden.
-kijk niet in de pijp of ie het al doet :roll: ook niet vanaf 5 meter, da's NIET genoeg afstand.

#20

Jan van de Velde

    Jan van de Velde


  • >5k berichten
  • 48191 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 november 2005 - 20:48

Forumleden wordt aanbevolen Veldhoven vooralsnog even te mijden......
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

#21

GJ_

    GJ_


  • >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 november 2005 - 09:31

Ben nu bezig een fatsoenlijke onsteking te maken. Gisteren hadden we niet alles bij de hand en heb ik de ontsteking gemaakt van een gewone bobine en twee relais die als een gek stonden te oscilleren. Dat geeft niks zolang je maar voldoende relais bij de hand hebt. Voor we uitgespeeld waren hebben we er een stuk of 25 om zeep geholpen.

Nu maak ik een nette met een dikke fet en een instelbare vonkfrequentie.

----------edit-------------------------------------
filmpje:
http://www.yourfileh...le=Mvi_3434.avi
(20Mb)
zijn nu een kartje aan het bouwen.
Hebben al een sticker met " I LOVE AFSTAND HOUDEN"

#22

GJ_

    GJ_


  • >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 november 2005 - 18:36

na enig overleg hebben wij dus besloten een pulsejet ramjet te gaan maken met behulp van dit http://www.home.no/a...ess/Drawing.jpg schema.

kunnen we hiermee nog enige problemen tegenkomen?


Hoe staat het project er voor?
Wij hebben intussen veel geslepen/gelast/gewijzigd om maar alle mogelijkheden te testen.
Het lijkt erop dat de "lange toeter" zeker iets moet divergeren. We hebben ook een rechte gemaakt maar die bllef niet lopen. Verder blijkt het zo te zijn dat hoe langer de lange zijde is hoe gemakkelijker de motor start, maar hoe minder vermogen hij heeft.

Als je de motor langer dan 15 minuten wilt laten draaien werkt een gasfles niet meer: die bevriest door het enorme verbruik. Wij zijn nu bezig met vloeibaar gas en een verdamper aan de motor, die wordt warm genoeg.

Ook zijn we er achter gekomen dat de motor zichzelf opvreet. We zijn nu dus bezig met RVS410.
De motor ondersteunen/vastzetten is natuurlijk wel handig maar hou er rekening mee dat hij meer dan een paar millimeter wil vervormen als hij witheet word.

#23

r.braam

    r.braam


  • 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 december 2005 - 13:49

Hallo ,kijk eens goed op mijn site daar kun je tekeningen downloaden, ga naar ons schout project pagina en klik op de plans button.
groetjes rene.
http://members.chello.nl/r.braam2/
brullen met die spullen!

#24

Jan van de Velde

    Jan van de Velde


  • >5k berichten
  • 48191 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 december 2005 - 19:41

Schitterende video, GJ, diep onder de indruk. :roll: Maar ik denk dat ik er toch maar voor pas om een ramjet op mijn fiestaatje te zetten.... 8)

Heb je in je testopstelling ook nog een of ander meetapparaat zitten om de stuwkracht te meten?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

#25

GJ_

    GJ_


  • >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 december 2005 - 19:46

Schitterende video, GJ, diep onder de indruk.  :roll:  Maar ik denk dat ik er toch maar voor pas om een ramjet op mijn fiestaatje te zetten.... 8)  

Heb je in je testopstelling ook nog een of ander meetapparaat zitten om de stuwkracht te meten?


Op het filmpje nog niet. Nu wel: we hebben de motor op een 30cm langsgeleiding met kogelomloop gemonteerd en een veerunster erop gevogeld. Het model uit het filmpje kwam daar tot een 12kg stuwdruk. Ondertussen zijn we met de volgende begonnen, en die is natuurlijk een stuk groter. Die gaf bij de eerste test al dik 25kg stuwdruk. Dat zal met nog wat tunen wel oplopen. We hebben van anderen begrepen dat die drukken wel passen bij het formaat. We zijn ook afgestapt van het verdampen van LPG: we spuiten het nu vloeibaar in.
Bij de metingen gaan we straks ook de drukgolven bij beide pijpen meten met een dikke scoop zodat we het verband tussen die beide pijpen goed zichbaar hebben. Het is stiekem toch wel interessant aan het worden. Helaas is de rustige periode hier weer voorbij en moet er ook weer serieus gewerkt worden waardoor de verdere ontwikkeling enigszinds geremd zal worden.

#26

GJ_

    GJ_


  • >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 december 2005 - 22:09

Hallo ,kijk eens goed op mijn site daar kun je tekeningen downloaden, ga naar ons schout project pagina en klik op de plans button.
groetjes rene.http://members.chello.nl/r.braam2/


frontpagealarm!!!
Je site werkt niet op Mozilla :-(

Ik ben overigens wel benieuwd naar de vorderingen van de TS.


----------------update-------------------------------
De nieuwste motor kunnen we niet meer zonder meer proefdraaien. Hij maakt ruimschoots teveel lawaai. Onze hal (dikke stenen muren) staat op ruime afstand van de bewoonde wereld maar er waren zoveelklachten gekomen terwijl we met alle (geisoleerde!)roldeuren dicht aan het draaien waren dat de politie aan het speuren is geslagen waar die rotherrie vandaan kwam.

De stuwdruk zit iig al boven de 30kg, dus dat zit wel snor.

#27

Jan van de Velde

    Jan van de Velde


  • >5k berichten
  • 48191 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 december 2005 - 11:28

GJ schreef:

----------------update-------------------------------  
De nieuwste motor kunnen we niet meer zonder meer proefdraaien. Hij maakt ruimschoots teveel lawaai. Onze hal (dikke stenen muren) staat op ruime afstand van de bewoonde wereld maar er waren zoveelklachten gekomen terwijl we met alle (geisoleerde!)roldeuren dicht aan het draaien waren dat de politie aan het speuren is geslagen waar die rotherrie vandaan kwam.

Herhaalde waarschuwing!!!!!----------------forumleden wordt aangeraden de regio Veldhoven voorlopig even te mijden--------- :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

#28

GJ_

    GJ_


  • >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 12:26

Herhaalde waarschuwing!!!!!----------------forumleden wordt aangeraden de regio Veldhoven voorlopig even te mijden--------- :roll:


...en als je rare vehikels voorbij ziet flitsen: niet te dicht erachter rijden. ;-)

#29

Rick261

    Rick261


  • >25 berichten
  • 63 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 15:29

wij zijn nog niet heel veel verder gekomen wegens bepaalde tijdvernietigende omstandigheden (lees: school, baantjes en de vriendin van die andere gast :roll: )

maar in de kerstvakantie zijn wij van plan het hele zooitje aan elkaar te lassen en kijken of het gaat werken.


-als u woont in de regio rotterdam nesselande en in de periode van 23 december tot en met ongeveer 15 january vreemde ontploffingen hoort en/of vuurflitsen ziet, en het niet als vuurwerk klinkt, belt u vooral niet de politie-
dank u
:P
Sometimes My Mind Plays Tricks On Me

-Echt Geluk, is slechts tijdelijk-

#30

GJ_

    GJ_


  • >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 december 2005 - 18:11

We wachten met spanning af Rick261. Succes in ieder geval.

--------edit-------------------------------
toch voor alle zekerheid nog maar even een waarschuwing.
Bij het laatste model meten wij een geluidsdruik van ruim over de 140dB. Behalve brandgevaar, hetgeen wel duidelijk zal zijn, is er dus een serieuze kans op ernstige en blijvende gehoorschade.

Gebruik dus ZEKER vanaf de eerste startpoging goede gehoorbeschermers!!!





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures