Wie kan mij helpen met de ID van deze schimmel

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

Wie kan mij helpen met de ID van deze schimmel

Hallo allemaal,

Ik hou me bezig met schorpioenen uit tropical gebieden en heb enige tijd last gehad van een schimmel welke mijn dieren aantasten. Nu heb ik deze schimmel op kweek gezet om deze in een steriele petrieschaal te kweken om zo diverse antischimmel middelen uit te kunne proberen.

Hier wat foto's en microscoop beelden, hopelijk kan iemand mij helpen met het ID van deze schimmel.

1 x (BLPL) bloed plaat

1 x (DER) dermatofyten

1 x (SAB) general

Afbeelding

Voor het enten

Afbeelding

(BLPL) na 3 dagen

Afbeelding

(DER) na 3 dagen

Afbeelding

(SAB) na 3 dagen

Schimmel op SAB plaat

Afbeelding

6.5 x zoom

Afbeelding

10 x zoom

Afbeelding

15 x zoom

Afbeelding

20 x zoom

Afbeelding

25 x zoom

Afbeelding

40 x zoom

Schimmel op bloed plaat

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Wie kan mij helpen met de ID van deze schimmel

Welkom op het chemieforum!

Ik ben zeker geen expert op het gebied van schimmels. Ik vond wel een website met uitgebreide beschrijvingen (ook microscopische) van veel schimmels met foto's.

Ikzelf vond de Gliocladium wel op jouw foto's lijken, al heb ik lang niet alle schimmels nagekeken.

Mooie foto's van de schimmel overigens. :oops:

Berichten: 740

Re: Wie kan mij helpen met de ID van deze schimmel

Het is niet mogelijk om met drie platen de schimmel te identificeren.

Hiervoor met je meer selectieve platen hebben, Ik weet zelf echter niet zo veel van schimmels af. Dus ik zou niet weten welke typen je nodig hebt.

Volgens mij zijn de meest anti-funginale middelen wel heel breed dus ze kan kijken of een middel gelijk effect heeft.

ps dat is wel een goede site Drquico! Daar zou alles op kunnen afzoeken maar ik denk dat alleen mensen die in het vak zitten de schimmel via die manier echt kunnen typeren.

Berichten: 6

Re: Wie kan mij helpen met de ID van deze schimmel

Het zou een stuk makkelijker worden als je een foto van de schimmel van onder de microscoop hebt... liefst op 400x

Reageer