Structuurformules met vrij electronenparen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 89

Structuurformules met vrij electronenparen

Ik wil structuurformules tekenen met vrije electronenparen. Veel, dus puntjes toevoegen in Photoshop (zoals ik met onderstaand voorbeeld heb gedaan) is me teveel werk.

Ik kan in ISIS-Draw geen makkelijke manier vinden...

Dit is wat ik bedoel:

Afbeelding

Berichten: 915

Re: Structuurformules met vrij electronenparen

Ineens voor chemsketch ook een methode a u b? :oops:

Berichten: 89

Re: Structuurformules met vrij electronenparen

Inderdaad... In Chemsketch heb ik het ook niet kunnen vinden. Dat heb ik eergister speciaal voor dit probleem gedownload, in de hoop dat het daar wél mee zou kunnen, maar ik heb 't voor Chemsketch ook niet kunnen vinden.

Berichten: 2.337

Re: Structuurformules met vrij electronenparen

Ik heb ook al een uur zitten zoeken nog niets gevonden. :oops:

Het zal waarschijnlijk wel ergens bij die atom chemical properties staan.

Berichten: 592

Re: Structuurformules met vrij electronenparen

Ik gebruik enkel Chemdraw en daar lukt het perfect. Op je school hebben ze dit programma waarschijnlijk wel, dus kan je die structuren mss daar even tekenen.

Berichten: 183

Re: Structuurformules met vrij electronenparen

Voor Isisdraw heb ik ook geen oplossing gevonden, maar voor chemsketch staat er het volgende op hun site :

Q. How do I draw an electron pair with ChemSketch?

A. There are two different ways:

1) Draw a structure in Structure mode and switch to Draw mode. On the top toolbar, click Open Template Window. Choose the "Reaction Symbols" template. Click on the electron pair symbol. Your cursor will show the electron dots attached to the pointer. Each time you point at the molecule and click the left mouse button, a pair of electron dots will be drawn. When you are finished drawing electron dots, right click the mouse button.

2) Draw a structure in Structure mode and switch to Draw mode. From the Template window, open the "Lewis Structures" template, where you can see a table with all possible images of electron pairs.


Nu ja, het werkt , maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het is niet bepaald een elegante oplossing voor zo'n uitgebreid pakket.

Berichten: 915

Re: Structuurformules met vrij electronenparen

Dat klopt, dan kan je het nog evengoed in paint maken 8-[

Bedankt :oops:

Berichten: 89

Re: Structuurformules met vrij electronenparen

Voor Isisdraw heb ik ook geen oplossing gevonden, maar voor chemsketch staat er het volgende op hun site :
Bedankt voor de tip!

Ik ben het wel met epiphonix eens, dat dit niet een erg elegante oplossing is... Echt mooi vind ik het resultaat ook niet.

Maar, daar kan Beljm weer niets aan doen.

@Dante: ik ga chemdraw downloaden.

Edit: ARGH: software is niet gratis :oops:

Reageer