[scheikunde] eigenschappen ijzer

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 442

[scheikunde] eigenschappen ijzer

Zoals sommigen misschien al gelezen hebben doe ik mijn GIP (eindwerk) over ijzer. Een van mijn hoofdstukken is 'Eigenschappen van ijzer', ik moet dus verschillende eigenschappen bespreken. Ik heb al corrosie voor chemische eigenschappen en magnetisme voor fysische eigenschappen. Weet iemand nog belangrijke eigenschappen van ijzer die ik zeker moet bespreken. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want 2 eigenschappen is een beetje weinig om te bespreken. :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] eigenschappen ijzer

Dat elemantair ijzer in combinatie met een zuur een puike reductor is. En ijzer(III)chloride een reagens voor organische syntheses is. :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: [scheikunde] eigenschappen ijzer

Dat ijzer met een heleboel andere elementen oersterke, roestvaste en in enkele gevallen heel mooie legeringen vormt (staal).

Dat ijzer een onmisbaar element is voor het menselijk en zoogdieren lichaam.

Berichten: 37

Re: [scheikunde] eigenschappen ijzer

dat ijzer in vlees zorgt voor de bruinvorming ervan :oops:

Berichten: 274

Re: [scheikunde] eigenschappen ijzer

dat ijzer in vlees zorgt voor de bruinvorming ervan :oops:
Niet bruin eerder rood, kijk maar naar kalfsvlees hoe meer ijzer hoe roder het wordt, iets wat niet gewenst is.

Berichten: 1.379

Re: [scheikunde] eigenschappen ijzer

Als je in een technische bibliotheek eerst eens gaat zoeken naar boeken met titels als:

Metaalkunde, metallurgie. ijzerlegeringen en materialenkunde dan krijg je een mooi overzicht over wat er zoal aan de hand is met ijzer en staal. Daarna kun je wel een keuze maken, eventueel in overleg met je begeleider.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Reageer