elektroforese

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 13

elektroforese

Graag wil ik het volgende aan jullie vragen:

Isotachoforese en iso-elektrische focusering zijn methoden die scheiding geven op basis van het iso-elektrische punt. Zijn er naast deze 2 technieken ook nog andere technieken die scheiding geven door IEP?? Crossed immuno-elektroforese?!

Ook wil ik vragen als je weet dat twee eiwitten dezelfde massa hebben welke elektroforese techniek je moet gebruiken om ze te scheiden? Kan dat niet met PAGE want PAGE geeft scheiding door lading groote en vorm toch?!

Ook wil ik graag vragen wat je aan je systeem toevoegt (bijvoorbeeld bij iso-elektrische focusering) om een gradient met goede buffercapaciteit in je gel te krijgen. Is dat door toevoeging van Veronal(barbituurzuur) en Tris en ook een beetje EDTA?

kan iemand mij helpen of zijn het domme vragen? :oops:

Re: elektroforese

Toch nog even een advies aanhalen, het is een primaboek met alle ins en outs
(Hovinsj1 @ wo 10 januari 2007 om 09:46 uur)

Zorg dat je het boek van Reiner Westermeier " Electrophoresis in Practice" in handen krijgt (ISBN-3-527-31181-5).

En als GE Healthcare een seminar organiseert (check website), probeer eens aanwezig te zijn als hij daar spreekt. Het is een echte entertainer.

http://www1.amershambiosciences.com/APTRIX...hops_seminars_1

sjouke

Ook wil ik vragen als je weet dat twee eiwitten dezelfde massa hebben welke elektroforese techniek je moet gebruiken om ze te scheiden? Kan dat niet met PAGE want PAGE geeft scheiding door lading groote en vorm toch?!


Wat dacht je van IEF?
Ook wil ik graag vragen wat je aan je systeem toevoegt (bijvoorbeeld bij iso-elektrische focusering) om een gradient met goede buffercapaciteit in je gel te krijgen. Is dat door toevoeging van Veronal(barbituurzuur) en Tris en ook een beetje EDTA?


Je haalt electroforesesystemen door elkaar, bij HRE bv gebruik je soms Na-barbiltal//barbituurzuurbuffer bij iIEF zit het in je ampholyten die je gradient vormen.

Reageer