Wegen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 3

Wegen

Beste mensen.

Ben al even op zoek naar een precisie weegschaal. Deze weegschalen zijn allemaal zo duur.. Nu heb ik een site gevonden www.pocketscale.nl

die een paar mooie weegschaaltjes hebben.

Zouden jullie zo'n weegschaal kopen of zouden jullie voor de duurderen gaan van 150 euro en meer....

????

Berichten: 774

Re: Wegen

voor welk doel heb je ze nodig?

Berichten: 3

Re: Wegen

Ik wil een beetje gaan spelen met chemische stoffen en het mixen ervan enz

Berichten: 278

Re: Wegen

en dan koolstof gehalte bepalen gezien je naam?

Berichten: 3.145

Re: Wegen

Deze zaak is misschien ook wel wat voor jou.

Als je een beetje analytisch wilt werken en niet al te groot werkt, dan zou ik gaan voor die weegschaal van 10g, resolutie 0.001 gram voor EUR 95.

http://www.detectorshop.nl/weegschalen/index.php

Persoonlijk vind ik een weegschaal met een resolutie van 0.01 gram al te grof. Ik werk zelf nl. veel met hoeveelheden van ca. 100 mg en dan is een resolutie van 0.01 gram al vrij grof, dan haal je nog maar 10% nauwjeurigheid.

Kijk, als het gaat om het mengen van grotere hoeveelheden (bijv. voor pyrotechniek, of voor zelf maken van foto-chems), dan zou ik gaan voor die schaal van EUR 19,95, 100 gram, resolutie 0.01 gram.

Zelf heb ik een analytische balans van Mettler (AE100), die ik voor een leuk bedrag op de kop heb kunnen tikken, maar zo'n apparaat is wel erg groot en lomp. Ik heb ook nog een volledig mechanische schaal (160 gram, resolutie 0.0002 gram) welke ik evt. wel wil verkopen. Als je dat wilt, dan moet je me maar mailen. Ook deze schaal is van Mettler. Dit is echter ook een groot apparaat, formaat PC-kast.

Berichten: 497

Re: Wegen

Ook ik werk altijd met zeer kleine hoeveelheden, waarvoor mijn weegschaal niet toereikend is (0,1 g; 200 g).

Toch was het wel een koopje: slechts 16 euro!

P.S. Hij werkt ook nog naar behoren hoor.

Berichten: 274

Re: Wegen

Waar je misschien ook nog kan kijken is op www.labstuff.nl hier heb je regelmatig leuke aanbiedingen van diverse dingen voor in het lab.

Berichten: 3

Re: Wegen

Ik heb van die site pocketscale de s050 besteld die heeft bereik 50 gram en naukeurigheid van 0,005 gram heb ook een ijkgewicht erbij bestellen. ze zeggen dat ik hem morgen binnen krijg. ik laat wel weten wat ik ervan vind...

Berichten: 1.153

Re: Wegen

Kijk eens op de site van Labstuff. (even zoeken tussen de gebruikers van dit forum)

Gebruikersavatar
Berichten: 292

Re: Wegen

Ik heb nog wel een balans liggen op de mg nauwkeurig, zal even een foto opzoeken. Is wel een met draaiknoppen. Kopen?
4e-jaars Life, Science & Technology: Chemie

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Wegen

Ik heb van die site pocketscale de s050 besteld
@André: ik denk dat je te laat bent :oops:
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 1.379

Re: Wegen

In een coffeeshop verkopen ze wel eens een heel klein weegschaaltje.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Gebruikersavatar
Berichten: 421

Re: Wegen

edit: ooops, beetje oud topic. :)

Eurocenten zijn toch allemaal even zwaar?

Waarom staat er op dit plaatje dan 8,15 gram en op deze website 7,8 gram?

http://www.munten-verzamelen.com/euromunte...ropa-euromunten

Afbeelding

Re: Wegen

Voor de weging goed getarreerd/nul stelling?

Gebruikersavatar
Berichten: 421

Re: Wegen

Ik heb ff zitten denken, kan dit werken? :)

De weerstand zou ik kunnen meten met de pc, dan op nul zetten en dan de 50 eurocent erin en dan weer meten, dan weet je dat alles er tussen zitten ongeveer met een rechte lijn/weerstand gaat en kan je gaan meten. hoe langer de staaf aan de rechterkant hoe preciezer.

Afbeelding

Reageer