Specifieke activiteit bepalen na eiwitbepaling

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

Specifieke activiteit bepalen na eiwitbepaling

Hallo,

Ik moet de speciefieke activiteit bepalen/berekenen van amidase... We hebben vooraf een eiwitbepaling gedaan, maar kan nergens iets vinden, over hoe ik uit de gegevens van die eiwitbepaling de activiteit kan berekenen van het eiwit...

Groetjes Linda

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Specifieke activiteit bepalen na eiwitbepaling

Hebben ze het niet gehad over Michaelis-Menten kinetiek? Die kun je goed gebruiken om de door jou gezochte gegevens uit je metingen te berekenen.

Berichten: 34

Re: Specifieke activiteit bepalen na eiwitbepaling

Hallo,

Ik heb ook nog een vraagje in verband met de specifieke activiteit.

Dus de specifieke activiteit = enzymatische activiteit/concentratie (concentratie van het enzym? (want een enzym bevat ook een proteïnegedeelte) of de concentratie van een proteïne dat je enzym omzet via een chemische reactie?)

"Naarmate de opzuivering van het eiwit evolueert stijgt de specifieke activiteit"

Maar bij een opzuivering stijgt toch de concentratie en zou de specifieke activiteit dan toch moeten dalen.

alvast bedankt!

Re: Specifieke activiteit bepalen na eiwitbepaling

Defintie moet zijn

de specifieke activiteit = enzymatische activiteit/massa eiwit

Berichten: 34

Re: Specifieke activiteit bepalen na eiwitbepaling

ah ,ok. De massa van het eiwit blijft dan constant tijdens de opzuivering ervan en stijgt de enzymatische activiteit? (aangezien de specifieke activiteit stijgt)

Waarom stijgt die enzymatische activiteit dan als je een eiwit opzuivert? Waarom is de specifieke activiteit constant bij een puur enzym?

Re: Specifieke activiteit bepalen na eiwitbepaling

Waarom stijgt die enzymatische activiteit dan als je een eiwit opzuivert?

je start met een mengsel van 50 % enzym en 50 % andere eiwitten, na zuivering wordt het 75 % enzym en 25 % andere eiwitten, dan stijgt de concentratie van het enzym per g stof met 50 % dus de specifieke activiteit ook..

een molecuul geeft bij bij een vaste temperatuur en substraat een vast aantal omzettingen per minuut, bij een pure stof wordt dit dan een vast getal per gram ofwel de specifieke activiteit is een constante.

Reageer