Kleurstoffen bepalen dmv spectrometrie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 4

Kleurstoffen bepalen dmv spectrometrie

Hallo,

Ik moet voor een PO voor school weten hoe ik een zowel kwalitatieve en kwantitatieve analyse uit kan voeren om kleurstoffen in bijv snoepjes te bepalen door middel van spectrometrie. Als iemand dit weet ook graag de reacties en de hoeveelheden erbij, want ik weet me echt geen raad.

Mvg, Kees-Jan

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Kleurstoffen bepalen dmv spectrometrie

Welkom op het forum, Seed...

Maar gelijk een GIGANTISCHE teleurstelling: op dit forum is men TOTAAL niet bereid om vragen zodanig te beantwoorden dat je er niets van leert. Met andere woorden: je huiswerk wordt hier niet gemaakt. 8-[

Flauw? :oops:

Ach..., didactisch wel verantwoord. ;)

Dus..................

Heb je zelf al ideeën? Heb je al dingen gezocht? :P

;)

Berichten: 4

Re: Kleurstoffen bepalen dmv spectrometrie

dit is ook niet bepaald huiswerk...dit moeten we gewoon weten anders is onze PO (voor ons) niet te maken

Berichten: 1.153

Re: Kleurstoffen bepalen dmv spectrometrie

Onzin, het doel van een PO maken is dat je er iets van leert. Dus wat weet je van spectrometrie met betrekking tot je vraag?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Kleurstoffen bepalen dmv spectrometrie

Goed laten we dan eerst terugkeren naar de begrippen kwalitatief en kwantitatief. Weet je wat deze betekenen? Nu niet meteen nee zeggen. Op http://wikipedia.nl/ staat informatie hierover 8-[

Btw het zal toch niet zo zijn dat je dat voor vrijdag af moet hebben hè :oops:

Berichten: 4

Re: Kleurstoffen bepalen dmv spectrometrie

doh, dat weet toch iedereen...kwantitatief is aantonen hjoeveel er in zit, kwalitatief is alleen maar aantonen dat er iets in zit.

Doel van dit PO is niet echt wat leren kom nou...ze geven je gewoon een opdracht en zeggen ze: zoek het maar uit! En dat is dan voor een examencijfer. Maar als niemand wil helpen zoek ik mijn heil wel ergens anders.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Kleurstoffen bepalen dmv spectrometrie

Goed, dan zoek je je heil maar ergens anders. En een PO is wel degelijk om er wat van te leren, anders gaven scholen ze niet :oops:

Berichten: 4

Re: Kleurstoffen bepalen dmv spectrometrie

hmm en dat noemt zich een forum ... dat niemand wil helpen. Ik zal jullie zeker aanbevelen :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Kleurstoffen bepalen dmv spectrometrie

Helpen oke, maar niet gaan zeuren dat niemand helpt als je er zelf geen ene flikker aan wil doen 8-[ :oops: ;) . Maar dat zal wel de huidige VMBO mentaliteit zijn, alles in de schoot geworpen krijgen...

Berichten: 242

Re: Kleurstoffen bepalen dmv spectrometrie

In mijn jeugd waren we nog beleefd als we iemand om hulp moesten vragen... maar dat is ook al heel lang geleden (3 jaar) :oops:

Waar zit dat reportknopje ook alweer?

Berichten: 1.153

Re: Kleurstoffen bepalen dmv spectrometrie

hmm en dat noemt zich een forum ... dat niemand wil helpen. Ik zal jullie zeker aanbevelen :oops:
Ik vind je best wel beledigend.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Kleurstoffen bepalen dmv spectrometrie

Ik zal jullie zeker aanbevelen :oops:
Als je er eerlijk bij zegt dat we mensen helpen te leren, zeg je niks fout...
Ik vind je best wel beledigend.
... maar voor de rest ben ik het met Jeroen eens. Elk lid hier wil je met plezier helpen, en doet dat geheel vrijwillig, is het dan echt te veel gevraagd zelf serieus bezig te zijn met je vraag?

Voor nu bezorg ik dit topic een slot. Als je me via email kan overtuigen van je serieuze moeite om je vraag beantwoord te krijgen, kun je me mailen en dan gaat-ie weer open. Niet eerder.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gesloten