[scheikunde] Enkele vragen over Analytisch Chemie Tentamen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 61

[scheikunde] Enkele vragen over Analytisch Chemie Tentamen

Sorry dat ik jullie weer stoor, maar ik kom niet uit bij de volgende vragen. In mijn reader was niet goed uitgelegd, of was er helemaal geen uitleg. Dus vandaar de vragen.

1. Wat zijn triplettoestand en singlettoestand. Wanneer is er sprake van triplettoestand en wanneer singlettoestand.

2. Wat zijn bindende toestand en anti-bindende toestand?

3. Wat betekent retardatie als het over FTIR (Fourier transform infrarood spectroscopie) gaat?

Plz someone help me

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: [scheikunde] Enkele vragen over Analytisch Chemie Tentamen

Triplet en singlet wijzen op het aantal ongepaarde elektronen.

Voor het begrijpen van bonding en nonbonding moet je meer weten van de zogeheten molecular orbital-theorie: zegt je dat wat?

Retardatie: verwijst naar vertraging; ik weet niet wat dat met FTIR te doen heeft, in welke context staat dat?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 61

Re: [scheikunde] Enkele vragen over Analytisch Chemie Tentamen

Wanneer is er sprake van triplet en wanneer sprake van singlet? Ik weet nu dat singlet hoger energie niveau hebt dan triplet.

MO-orbital is toch die quantummechanische beschrijving van de toestand van de bindingselektronen? Ik ken dit niet zo goed, behalve dat er een gebied is met 95% kans de elektron gevonden kan worden. Maar wat die bindende toestand en antibindende toestand, weet ik niet...

Retardatie heb ik uit deze zin:"Het is belangrijk om te beseffen dat bij FTIR retardatie wordt gehanteerd als variabele in plaats van de tijd.". Maar net zei iemand tegen me over Retardatie. Retardatie is het wegverschil tussen de tweelichtstralen die samenkomen bij de beamsplitter. Nu je zei over vertraging snap ik pas wat ie bedoelt.

Maar ik weet de definitie van singlet / triplet niet en wanneer er sprake is van de een. En dat geldt ook voor de bindende toestand en antibindende toestand.

:S

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] Enkele vragen over Analytisch Chemie Tentamen

Als je twee ongepaarde electronen hebt, hoeveel mogelijke richtingen zijn er dan voor hun spins?

Berichten: 61

Re: [scheikunde] Enkele vragen over Analytisch Chemie Tentamen

Er zijn er twee. Maar jam het is nu niet meer nodig. Mijn tentamen was gemaakt, en het ging ... Slecht. :S ... zucht, herkansing dan maar

Reageer