reactievergelijkingen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

reactievergelijkingen

Hej!

kheb een groot chemieprobleem

kheb een week geleden mijn rapport gehad en had een 31 op chemie

nu moet ik een taak maken waar punten op zullen komen voor het volgend rapport, maar ik snap er niks van.

misschien kan iemand van jullie mij helpen?

tga dus over reactievergelijkingen da ge moe geve..

die van

-het knallen van waterstofgas

-de analyse van water

-het ontbinden van boortrijodide (=BI3)

-de synthese van KCl uit kalium en chloorgas

-synthese van AlCl3

hopelijk kan iemand mij helpen

alvast bedankt :oops:

xXx

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: reactievergelijkingen

Welkom op dit forum Saratjaah...

Met chemielevel 3 verwacht ik eigenlijk dat je deze reactievergelijkingen moeiteloos opschrijft... :oops:

Kun je laten zien wat je al hebt opgeschreven?

(Lees: wij gaan oew huiswerk nie make, ge mot t selluf doen, maar wij wille oe wel helpe 8-[ )

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: reactievergelijkingen

Wat is kheb, tga, da, ge, moe en geve? Zijn dat afkortingen van ingewikkelde chemische verbindingen of emesen taal? En sinds wanneer is een complete analyse beperkt tot alleen maar een reactievergelijking? (analyse van water)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: reactievergelijkingen

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Bij deze een algemene opmerking van een moderator...

Ik heb alle niet ter zake doende reacties verwijderd (lees, alles wat niet al door Marjanne en FsWd is gezegd en wat niet ontopic is).

Het chemielevel van de topicstarter mag dan misschien niet kloppen, alleen posten om dat aan te geven is niet nodig. Wees constructief en help met de vraag, zonder alleen maar over iets anders te gaan discussieren.

Als je echt kan helpen met de vraag is het prima om ook wat anders aan te snijden, maar alleen offtopic posten doen we niet.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 3

Re: reactievergelijkingen

het knallen van waterstof is simpel, dat is dus een reactie van H2 met O2, waarbij dus H2O ontstaat,

aluminium chloride maak je uit aluminium en chloride en deze sterk te verhitten, dus ook hier reageert Al met Cl2 naar AlCL3,

Kaliumchloride op dezelfde manier met K en Cl2, waarbij KCl gevormt wordt.

met de analyse van water zou ik niet weten wat voor reactie daarbij hoort.

de ontbinding van boortrijodide, weet ik ook niet zeker maar er zal wel I2 en B gevormt worden.

als je nou al deze reacties opschrijft en hieronder elk atoom wat aanwezig, en dit aan bijde kanten van de reactievergelijking doet, zou je meestal in een oogopslag moeten kunnen zien hoeveel je van elke stof nodig hebt om de reactievergelijking kloppent te maken.

ik hoop dat dit je helpt

Reageer