[scheikunde] Eindwerk

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[scheikunde] Eindwerk

Ik moet een eindwerk chemie maken, het onderwerp mogen we zelf kiezen. Ik heb geen idee welk onderwerp ik kan bespreken. Het mag alles zijn zolang het maar met chemie te maken heeft. Heeft iemand soms een goed idee?

Jolien x

Berichten: 121

Re: [scheikunde] Eindwerk

tja, wij kunnen moeilijk een onderwerp voor je kiezen, dus zet eerst eens op een rijtje wat je exact zou willen weten en waar je interesses liggen

Berichten: 2

Re: [scheikunde] Eindwerk

Ik had al gedacht om iets te doen ivm cosmetica, shampoo ofzo of iets met voedingsmiddelen (vb suikergehalte in frisdrank) en medicijnen lijkt mij ook wel iets maar het is wel niet zo origineel...

Berichten: 121

Re: [scheikunde] Eindwerk

tja, dat ligt er maar net aan wel deel van cosmetica je neemt,

je kunt bevoorbeeld een onderdeel van cosmetica uitligten zoals de functie van metylparabeen in cosmetica, wat optreed als conserverings middel.

daar heb ik zelfs begin dit schooljaar ook mee bezig geweest en het is best een aardig onderwerp.

maar je zou er wel wat bij moeten nemen voor een werkstuk

edit: het hoeft niet altijd orgineel te wezen, wat belangrijker is is dat je er van leert en diepgang

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: [scheikunde] Eindwerk

Een analoge suggestie aan methylparabeen, maar zeker iets waar weinig algemeen bekend van is: de functie van kathon in cosmetica en shampoos. Kathon wordt ook gebruikt in tapijten, verven, lakken, lijmen, noem maar op.

Kathon is een mengsel van twee verbindingen. Het is een schimmeldoder.

Edit:

iets meer info nog: er is veel over te vinden op internet. Kathon wordt alom gebruikt, maar behoort tot de toptien van allergieveroorzakende middelen.

Reageer