HPLC validatie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 21

HPLC validatie

Hoi!

Ik loop op dit moment stage en heb en opdracht gekregen.

Ik onderzoek een stofje en ik onderzoek hierbij verschilllende dingen.

Zoals: wat gebeurdt er met het stofje als de temperatuur van de kolom hoger wordt, andere mobiele fase gebruik en de oplossing op verschillende manieren vortex.

Mijn vraag is of iemand nog een idee'tje heeft wat ik nog meer kan doen (met de HPLC?).

Bedankt!

Berichten: 274

Re: HPLC validatie

Dat past beter bij HPLC,

Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je de flow verandert, hoger/lager.

Wat voor een detector gebruik je? Misschien indien het mogelijk is kijken of het met een andere detector kan waardoor het beter wordt.

De opwerking van je monster, wat voor een monster heb je eigenlijk? Zelf ben ik momenteel ook bezig met een methode te implementeren hier in het lab. En ik ben er achter gekomen dat ik het klarings reagens zoals in het Nen voorschrift kan vervangen door een veel goedkoper reagens.

Berichten: 2.399

Re: HPLC validatie

Je moet je opdracht opdelen.

Je hebt dingen als sample preparation zoals vortexen etc, en method development voor de HPLC. Doe eerst je methode ontwikkeling voor de HPLC op een standaard, ga dan pas dingen als vortexen onderzoeken.

Ik zou geen dingen als flowrate veranderen om te beginnen, kijk in de handleiding van je kolom en gebruik gewoon de optimale flowrate van de kolom. Kijk eens of je lineair bent over het concentratie gebied etc.

Reageer