blacklightverf

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 38

blacklightverf

hallo

ik schilder af en toe wat en wilde eens iets proberen te schilderen dat oplichte onder blacklight,om op feesjes op te hangen

nu heb ik zitten zoeken achter speciale verf en die kost nogal wat

ik vroeg me af of er geen stoffen zijn die ofwel wateroplossend is(voor waterverf),ofwel in olie oplost (voor olieverf)

het is ook de bedoeling dat de orginele kleur van de verf oplicht,en dat het niet al groen is

ik heb al gelezen over kinini op dit forum,en schweppes vind ik nogal plakkerig,dus vroeg ik me af of je dit puur of in poeder kon krijgen en ofdat het wateroplossend is ofniet,

kheb ook gelezen over fluorescein ,en kvroeg me af of dit wateroplossend is

verder is alle info over in blacklight oplichtende stoffen ,en hoe het komt dat ze oplichten welkom

Berichten: 448

Re: blacklightverf

Sommige chemische stoffen kunnen elektromagnetische straling van bepaalde golflengten opnemen. Hierdoor winnen ze aan energie. Deze energie kunnen ze weer afgeven in de vorm van zichtbaar licht. Het simpelste voorbeeld is een metaal die IR straling (warmte) opneemt en dan licht afgeeft. Jij zoekt dus een stof die straling van rond 370 nm absorbeert.
The fluorescence of this molecule is very high, and excitation occurs at 494 nm and emission at 525 nm.
Ik denk dat fluoresceïne niet veel zal doen onder black light (black light: 370 nm; excitatie: 494 nm). Fluoresceïne lost niet op in water maar het natriumzout wel.

Kinine zal wel werken.

Berichten: 3.145

Re: blacklightverf

De oxiden van sommige van de lanthaniden lichten mooi op bij bestraling met UV-licht. Voor zover ik mij herinner geeft europium oxide rood licht bij bestraling met UV-licht. Andere lanthanide oxiden geven andere kleuren. Zoek hier maar eens op met Google. Dan vind je vast wel iets. Deze oxiden zijn niet echt goedkoop, maar wel heel duurzaam.

Berichten: 1

Re: blacklightverf

Ik heb helemaal geen verstand van Chemie maar heb misschien wel een antwoord op je vraag.

op www.samenkopen.net word af en toe glow in the dark pigment poeder verkocht.

de verkoper is te berijken via www.senslight.nl of via info -apestaart- senslight.nl

veel plezier met bestellen!!!!

Groeten

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>rwwh: tegen de spam even je E-mailadres weggehaald.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Reageer