een Antibiotica maken

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 52

een Antibiotica maken

hallo iedereen,

Als project aan de hoge school moet ik binnekort een antibioticum maken en dit op een mircobiologische manier en een chemische manier.

Op het internet vindt wel veel informatie over alle soorten antibiotica, maar er staat nooit nergens een bereidingswijze (wat ook wel logisch is...).

Ik heb op deze site bijna een voltreffer gevonden maar die persoon wou zijn geproduceerde antibioticum gebruiken op mensen, dit is bij NIET het geval.

Hij moet alleen maar instaat zijn om andere m.o.'s te vernietigen.

Kan iemand mijn een manier geven om een antibioticum op een chemische en/of een mircobiologische manier te produceren.

Alvast merci

Berichten: 448

Re: een Antibiotica maken

Biologisch: kweek de schimmel Penicillium chrysogenum.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: een Antibiotica maken


Berichten: 52

Re: een Antibiotica maken

Zou wel eens kunnen, dat dat een klasgenoot is...

ok dank u voor de tip van Penicille, maar een volledige uitwerking you vree wijzz zijn, of dzt kun je vinden op het net, zkr...

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: een Antibiotica maken

you watte? Dit is een chemieforum, niet breezahsletchillout en zeker geen wij maken je schoolverslagen voor je-forum :oops: ...

Berichten: 52

Re: een Antibiotica maken

ja, sorry ik ben da nl. wat gewoon

ik vroeg als iemand mij de volledig bereiding van Penicille kunnen geven, of kun je dat op internet vinden?

Berichten: 448

Re: een Antibiotica maken

Ik lees zojuist dat door een stof toe te voegen je kunt bepalen welke soort penicilline je gaat bekomen.

Bv: toevoegen van 2-fenoxyethanol krijg je penicilline V. We noemen dit een semisynthetisch penicilline.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: een Antibiotica maken

Aan jou om aan te geven waarom het semisynthetisch heet. :oops: Het antwoord hierop is niet: omdat je er nog iets bijgooit.

Reageer