mag dit?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 36

mag dit?

mag ik het hier op deze forum over een kas suiker rookbom hebben ???

een simpele ja of nee is voldoende.

hoe kan je je eigen topic reporten???

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: mag dit?

Lees de Algemene Regels eens en trek dan je eigen conclusie...

Berichten: 385

Re: mag dit?

Ik heb ook even die regels bekeken, maar toch is het mij nog niet helemaal duidelijk. Een rookbom is geen explosief en veroorzaakt (bij juist gebruik) ook niet veel schade. Aan de andere kant geeft een rookbom wel overlast en gevaar bij onverantwoord gebruik. Dus ik zou toch graag een duidelijk antwoord willen. Nu we het toch over zulk soort dingen hebben, wil ik even opmerken dat ik in de algemene regels geen verbod op chemische wapens zie. Een terrorist kan niet alleen mensen ombrengen door explosieven, ook door chemische wapens. Zie Saddam & van Amraad (die leverancier van grondstoffen aan Saddam)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: mag dit?

Rookbommen hangt van (door ons ingeschatte) (chemie)kennis en verantwoordelijkheidsgevoel van de topicstarter af, serieusheid van het topic en verder alles wat ons opvalt. Ik kan er dus geen eenduidig ja of nee op beantwoorden!

Chemische wapens, als jij een verwoording van chemische wapens hebt waarmee wat kunnen wil ik er best een regel over maken :oops: , maar bijna elke (chemische) stof kan je wel als wapen gebruiken, dus daar is geen beginnen aan. Als iemand saringas wil gaan synthetiseren kunnen we hem/haar best de synthese uitleggen, is toch onhaalbaar. Als wij het idee krijgen dat een topic niet door de beugel kan, gooien we het wel dicht en wij hebben genoeg bronnen en leden om héél veel te weten 8-[

Berichten: 274

Re: mag dit?

Kun je voor dat soort dingen niet beter naar chemixtry toe gaan, daar zou je beter thuis passen denk ik Angel.

Berichten: 36

Re: mag dit?

dat zou kunnen ja maar blijf hier liever ook lid want ik vind dat deze forum soms heel boeiende topics heeft. en ik neem aan dat jullie mij ook wel kunnen helpen als ik een keer een serieuze vraag heb over chemie voor school (niet dat het vaak voor komt dat ik iets moet vragen).

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: mag dit?

Tuurlijk daar zijn wij voor :oops:

MvG Ron

Berichten: 36

Re: mag dit?

nou dan komt hier mijn eerste vraag: 8-[

over een weekje heb ik een po van onbekende zouten. dan moeten we een heel stel zouten oplossen en d.m.v. neerslagreacties gaan kijken of dat ze vervuilt zijn met een ander zout.

maar ook gewoon een zout oplossen en dan krijg je 2 mogenlijkheden van welk zout het zou kunnen zijn.

nou was mijn vraag over mogenlijkheid 2, kan ik ook nog op een andere manier dan een neerslag reactie bepalen welk zout het is. ik heb geen toegang tot veel middelen!

vorig jaar (ben blijven zitten Afbeelding )((niet op sk)) heb ik daarvoor de binas tabel gebruikt die de kleuren geeft van bepaalde zouten in een oplossing. mag dit eigenlijk wel of is dit te Onnoukeurig ?? :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: mag dit?

Als je weet dat het zout A of B is, en je weet dat A een kleurloze oplossing geeft en B een blauwe, lijkt het me helemaal eerlijk te stellen dat je een oplossing B hebt als-ie blauw is.

Je zou het dan eventueel met een neerslagreactie extra kunnen bewijzen, maar gezien de omstandigheden lijkt me dat eerlijk!

Je zal met kleuren wel op moeten passen, want een schijnbare kleurloze oplossing kan ook gewoon een gekleurde oplossing met lage concentratie zijn!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 36

Re: mag dit?

dus ik kan het wel gebruiken maar dan moet het wel een duidelijke kleur geven en ik kan het dus niet gebruiken als het een schijbare kleurloze oplossing is ???

eigenlijk is het dan makelijker om een geschikt zout voor een neerslagreactie te kiezen want dan hoef je het alleen maar te bevestigen.

dank je wel :oops:

Berichten: 36

Re: mag dit?

beryllium ff of topic komt jouw avatar van heroes 5? de implosion? :oops:

Berichten: 385

Re: mag dit?

Nog een voorbeeld om zouten te scannen op vervuiling. Stel je wilt weten of een keukenzout-oplossing vervuild is met loodchloride. Dan kies je een zout dat alleen neerslaat als er loodchloride aanwezig is, bijvoorbeeld natriumsulfaat. Zo kun je makkelijk een verontreiniging aantonen. Kleine tip bij neerslagreacties: BINAS 45a

Berichten: 36

Re: mag dit?

zo ver was ik al wel. lol is al mijn 2e jaar in de vierde en voor het 2e jaar op rij ben ik (klinkt miss raar) de beste in sk in de klas. kun je nagaan hoe de rest er in is lol. maar ik denk ik vraag even of er een andere manier beter is omdat ik zeker niet zo veel kennis van zaken heb als de meeste mensen op dit forum. dat zal ook nog heel wat jaren duren hoewel ik bij applied sciense in eindhoven wil gaan studeren. Afbeelding

Berichten: 10

Re: mag dit?

goedendag angel

even een vraag doe jij ook havo 4 met sk en toevallig pulsar chemie als boek?

zoiets moest ik ook doen met neerslag po

Gr.Ernst aka MrDrokz

Berichten: 36

Re: mag dit?

neej wij gebruiken het boek curie!

Reageer