tijdschriften

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 364

tijdschriften

welke tijdschriften lezen jullie zoal? (ik heb het niet over de flair en de joepie etcetare maar over tijdschriften die voornamelijk met chemie of wetenschap te maken hebben)

Zelf lees ik de Scientific American. Eos lees ik wel nog maar het nieveau lijkt me sterkt achteruit gegaan en eerder voor de volledige doelgroep bestemd.

in de Scientific American zitten nog vrij interessante artikels, maar die krijg ik dus maar 1 keer om de 2 maanden. Na 1 dag is dat uitgelezen, dus ik ben op zoek naar een aantal interesante chemische magazines..

hebben jullie paar ideetjes voor me?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: tijdschriften

Niet echt puur chemisch, maar ik heb wel een abonnement op Natuurwetenschap & Techniek.

Dat is wat minder populair dan bijvoorbeeld Kijk en Quest (hoewel die ook wel weer op hun manier leuk leesbaar zijn :oops: ).
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 448

Re: tijdschriften

Ik lees:

Mens en molecule

EOS

Kijk

Scientific American

Explore

De Ingenieur

TRIV'

nwt

Berichten: 385

Re: tijdschriften

Ik lees nu nog de Kijk. Maar omdat dat abonnement ook gaat stoppen ben ik dus ook op zoek naar een chemisch tijdschrift...

@ scientist 1: welke van die tijdschriften zijn nu chemisch?

Berichten: 448

Re: tijdschriften

Mens en molecule gaat enkel over chemie. De rest is over wetenschap in het algemeen.

Berichten: 774

Re: tijdschriften

EOS en quest zijn wel leuk om te lezen, maar mijn prof vindt het maar boekjes voor in bad te lezen 8-[ :oops:

Berichten: 857

Re: tijdschriften

C2W (scheikunde)

Berichten: 2.746

Re: tijdschriften

EOS en quest zijn wel leuk om te lezen, maar mijn prof vindt het maar boekjes voor in bad te lezen  8-[   :oops:
Dat vind ik eigelijk ook.

ten eerste, in bad lezen is tof, en ten tweede is het eerder licht verteerbare wetenschap, je hebt geen, of zo goed als geen wetenschappelijke achtergrond nodig.

ik lees de tijdschriften die ik tegenkom, ik heb geen abonement

Berichten: 364

Re: tijdschriften

in mijn cursus van Industriële chemie staan er een aantal artikels met onderaan 'Chemisch magazine'. Zou dit een tijdschrift kunnen zijn? want het zijn allemaal artikels over chemie in feite

en qua niveau staat eos dan wel nog een stuk hoger dan quest (mijn mening)

Re: tijdschriften

Chemische magazine ondertussen C2W is het blad van de KNCV (Koninklijke Nederlandse Chemische Vereninging)

Berichten: 385

Re: tijdschriften

Is dat mens & molecule echt een chemisch blad, of meer biologisch?

Klopt het dat mens & molecule een vlaams blad is?

Berichten: 448

Re: tijdschriften

Mens en molecule is een magazine voor chemie en biowetenschappen. Het magazine komt van de koninklijke vlaamse chemische veriniging (KVCV).

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: tijdschriften

Een beetje verbreden buiten de chemie kan geen kwaad.
  • C2w
  • Chemisch 2 weekblad
  • Intermediair
  • Technisch weekblad
  • Physics today
  • Scientific American
  • ... meer direct beroepsgerelateerde bladen
Scientific American is maandelijks, hoor!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: tijdschriften

Beroepsmatig lees ik:

Microscopy and analysis

Nature cell biology/methods

The Cell

Science

MvG Ron

Berichten: 364

Re: tijdschriften

rwwh schreef: Een beetje verbreden buiten de chemie kan geen kwaad.
  • C2w
  • Chemisch 2 weekblad
  • Intermediair
  • Technisch weekblad
  • Physics today
  • Scientific American
  • ... meer direct beroepsgerelateerde bladen
Scientific American is maandelijks, hoor!
hier allesins krijg ik S.F maar om de 2 maanden en op de voorpagina staat ook 'tweemaandelijks'.

toch bedankt voor de vele tips, ik ga eens wat opzoeken erover en me eventueel abonneren op eentje:)

Reageer