chemicalien huishouden

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 37

chemicalien huishouden

In een huishouden wordt veel met chemicalien gewerkt. Meer dan menigeen denkt. Onder andere chloorhoudende schoonmaak middelen, of ammonium enz enz.

Ik vroeg me af of bepaalde chemicalien fout zijn volgens jullie, en waarom?

Re: chemicalien huishouden

Er zijn geen foute chemicalieen alleen foute mensen

Berichten: 387

Re: chemicalien huishouden

Ik zou zeggen nagellak !!

Nitrocellulose en formaldehyden !!

Berichten: 857

Re: chemicalien huishouden

Er zijn geen foute chemicalieen alleen foute mensen
Inderdaad...Als je juist om gaat met de chemicaliën is er niets aan de hand. Tuurlijk zijn er risicovollere chemicaliën maar de chemicaliën thuis zijn volkomen veilig zo lang je maar weet wat je doet.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: chemicalien huishouden

nagellak mag sinds twee jaar gewoon in de vuilcontainer: het is geen chemisch afval... :oops:

Berichten: 774

Re: chemicalien huishouden

je kan allerhande giftige en explosieve mengsels maken met producten die je in de supermarkt koopt...

Maar dat is voor de zieke geesten onder ons :oops: 8-[

Berichten: 385

Re: chemicalien huishouden

Ik heb een tijdje terug een lijst gemaakt over wat je vooral niet moet doen met huis-tuin en keuken chemicalien. Dat was nog een best lange lijst. Maar de meeste chemicalien zijn handig, en worden pas lastig bij onjuist gebruik. Onder foute chemicalien vallen voor mij dus alleen chemische wapens. Gelukkig heb je die niet in huis.

Re: chemicalien huishouden

Onder foute chemicalien vallen voor mij dus alleen chemische wapens. Gelukkig heb je die niet in huis.
Binaire wapens

Bleekmiddel/toiletreiniger

Croftybom

8-[ :oops:

Alleen bij foute mensen

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: chemicalien huishouden


Berichten: 385

Re: chemicalien huishouden

@ gerard

Met chemische wapens bedoel ik HCN, sarin enz. Dingen die dus ook bij 'juist' gebruik dodelijk zijn. Dus niet een crotybom. Anders kun je alle chemicalien wel onder chemische wapens laten vallen. Wat bedoel je met 'binaire wapens'?

@ rwwh

Ik zie niet waar de link nuttig voor is of wat je ermee bedoelt. Kun je een toelichting geven?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: chemicalien huishouden

Eigen definitie: binaire wapens = zooi die op zich niet dodelijk is, maar gemixt wel. Een croftybom is een voorbeeld.

arwinaward: een award voor idioten. Voorbeeldje: dronken mensen die een koningstijger in de nacht gaan vereren met bloemenkransen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: chemicalien huishouden

yochem schreef: @ rwwh

Ik zie niet waar de link nuttig voor is of wat je ermee bedoelt. Kun je een toelichting geven?
We hebben het over domme mensen die gevaarlijke dingen doen. De Darwin awards zijn prijzen die postuum worden uitgereikt aan mensen die de evolutie van de mensheid vooruit helpen door in hun eigen domheid zichzelf per ongeluk te elimineren.

Berichten: 37

Re: chemicalien huishouden

Interessante discussie is t geworden.

Ikzelf zie wel dat er veel stofen worden gebruikt die bij verkeerd gebruik fataal kunnen zijn. Maar ik denk dat bij juist gebruik t wel meevalt vaak.

Toch vraag ik me wel eens af of en hoeveel ongelukken er met dit soort dingen gebeuren.

Berichten: 448

Re: chemicalien huishouden

Onder foute chemicalien vallen voor mij dus alleen chemische wapens. Gelukkig heb je die niet in huis.

yochem @za 10 maart 2007 om 19:09 uur schreef:@ gerard

Met chemische wapens bedoel ik HCN, sarin enz. Dingen die dus ook bij 'juist' gebruik dodelijk zijn.
Wie zegt dit? Je kunt gemakkelijk HCN maken met stoffen uit de supermarkt.

Berichten: 3.145

Re: chemicalien huishouden

Een mes kun je ook verkeerd gebruiken. In de meeste huishoudens kom je die ook wel tegen :oops: .
Wie zegt dit? Je kunt gemakkelijk HCN maken met stoffen uit de supermarkt.
Details? Hier wil ik wel meer over weten. Ik geloof hier dus niks van. HCN is niet zomaar te maken met de spullen uit het keukenkastje, daar moet je toch nog wel aardig wat voor meebrengen volgens mij. Als het zo gemakkelijk zou zijn, dan waren er al heel wat meer zelfmoordpogingen geweest met spullen uit de schoonmaakhoek.

Reageer