Verzameling van afbeeldingen.

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2.589

Verzameling van afbeeldingen.

Hallo,

Wie kan mij helpen bij volgende stukje lineaire algebra dit is een stukje uit mij cursus waar ik echt niet aan uit wijs geraak.

http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/down....do?file=pq.JPG

Dank bij voorbaat. Groeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Verzameling van afbeeldingen.

Wat snap je precies niet?

Berichten: 2.589

Re: Verzameling van afbeeldingen.

Wel voor te beginnen dringt het eigenlijk niet tot mij door wat me nu net bedoelt.

Dan wel als je twee deelruimten heb dan kan je de éne afeelden in de andere maw je kan gaan bepalen wat de beelden op de basis vectoren van de tweede ruimte.

Oké tot daar geen probleem, eventueel zet je deze geordend in een matrix maar wat willen ze nu eigenlijk zeggen met de verzameling van die afbeeldingen??

je beeld toch de vectoren vanuit je eerste ruimte af in de tweede maw je probeert die vectoren hun beeld te schrijven dmv lineaire combinaties van de basis vectoren in de tweede ruimte. dan zegt men dat dit een een deelruimte vormt is dat dan omdat de nulvector altijd in het beeld moet zitten en hoe toon ik dan die internheid aan? (van scalaire vermenigvuldiging en opteling)

En wat bedoelt men nu net met de beweringen onder stelling 2.3.1

Groeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Verzameling van afbeeldingen.

Zoals er staat noemen we HomK(V,W) de verzameling van de lineaire afbeeldingen van V naar W. In die definitie kan je dus "f :roll: WV" evenzeer vervangen door "f: V->W", dat is misschien duidelijker voor je.

Verderop in de stelling wordt aangetoond dat deze verzameling dan een deelruimte is vanWV. Je definieert een bewerking (de samenstelling) en er worden (zonder bewijs) eigenschappen vermeld waaraan deze verzameling voldoet, deze zijn niet moeilijk om te begrijpen.

Reageer