Folin-Lowry

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 10

Folin-Lowry

We hebben de Folin-lowry methode uitgevoerd, maar wegens omstandigheden hebben we de proefbuizen 25 min geincubeerd in plaats van 10(voor toevoegen van Folin-Ciocaltau-mengsel. Maakt dit enig verschil uit?

En stel nu dat je het incubeert bij 37°C in plaats van kamertemperatuur, geeft dit afwijkingen op het uiteindelijke resultaat.

alvast bedankt

Berichten: 274

Re: Folin-Lowry

Indien het mogelijk is zou je de proef nogmaals kunnen herhalen? Maar dan wel met 10 minuten.

Dit geld eveneens voor de temperatuur. Zelf erachter komen is vaak leuker dan het vragen. Maar ja wie ben ik, misschien ben je niet in staat om het te doen?

Re: Folin-Lowry

De Folin-lowry methode meet het eiwit gehalte op basis van de complexvorming met de peptidebindingen. Het is bekend dat de verschillende eiwitten een verschillend resultaat geven door de eiwitconformatie en peptideplaatsing.

Als de standaarden onder dezelfde omstandigheden worden meegenomen zal het resultaat niet echt anders zijn dan als het protocol nauwkeurig gevolgd zou zijn gezien de fundamentele fout die in de methode zit.

Dit is mijn inschatting van van het resultaat maar aangezien ik het nooit heb getest kan er geen garantie worden gegeven dat het antwoord klopt.

Berichten: 10

Re: Folin-Lowry

hartelijk bedankt!!

Reageer