migraine

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

migraine

ik ben zo iemand van die mensen die vaak migraine heeft (nu ja vaak, enkele keren per jaar) maar dat begint altijd met de vertroubeling van mijn gezichtsbeeld. het is net eerst een vlek op mijn netvlies die dan geleidelijk aan uitbreid over mijn beide ogen. soms komt alleen dat voor en heb ik dan geen koppijn erna. soms duurt dat uren.

ik vind dat eigenlijk hatelijker dan de hoofdpijn. weet iemand wat precies het is en wat je er kunt tegen doen?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 93

Re: migraine

Hallo, net als jij ben ik een migrainelijder. Wat ik begrijp is dat de bloedvaten in je hoofd zich vernauwen en dit een tijdje volhouden. Als ze dan vervolgens weer naar hun normale breedte gaan krijg je een sterke toevoer van bloed naar de bloedvaten achter je ogen, resulterend in de vlekken die je dan op je netvlies krijgt, zoals:

er staat geschreven; hoedje van papier

jij ziet: oed e an pa ie

Ik krijg trouwens alleen een migraine aanval als ik tot ontspanning kom na een drukke of stressvolle periode, hebben de andere lijders hier ook last van ?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: migraine

ik heb nog geen echte regelmaat gevonden, mij overkomt dat gewoon.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 27

Re: migraine

best interessant om eens te onderzoeken wanneer migraine begint

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: migraine

wat bedoel je met wanneer? op welk moment van de dag? of gewoon onder welke omstandigheden?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 27

Re: migraine

ik bedoel met wanneer, het moment van verandering. Dat is iets wat je waarschijnlijk nog moet ontdekken.

bijvoorbeeld:

je weet zeker, toen je opstond, er van migraine nog geen sprake was...... pas in de loop van de ochtend.......... en dan gaat het om de bepaling van het moment....... wanneer kwam het opzetten of was het er ineens.
leiden ipv lijden

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: migraine

ik vind daar geen regelmaat in, soms is het sochtends soms smiddags soms savonds.

ik zelf zeg dat ik migraine heb op het moment dat ik die rare vlekken op mijn ogen zie.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 27

Re: migraine

probeer eens te bepalen waar je de laatste keer was en je die rare vlekken ging zien
leiden ipv lijden

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: migraine

De volgende site is een uitgebreide site van de Nederlandse Vereniging van Hoofdpijnpatiënten:

http://www.hoofdpijnpatienten.nl/

Vervormingen bij zien en horen of gezichtsvelduitval worden genoemd in het Hoofdstuk over Migraine (onder soorten hoofdpijn).

De site voorziet in een digitaal spreekuur met een neuroloog.

Er is ook een forum waar hoofdpijn patiënten terecht kunnen met hun vragen en ervaringen kunnen uitwisselen: http://www.kopzorgen.nl/phpBB/index.php

Het wetenschapsforum heeft bepaalde richtlijnen met betrekking tot het bespreken van individuele medische problemen. Zie de bijsluiter.

-slotje-
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 3.165

Re: migraine

Ik heb dit topic weer geopend.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Reageer