SLE cocaïne

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 10

SLE coca

Het waterige extract van de coca bladeren word 10x verdund.

Van die verdunning bepaal je d.m.v. UV-spectrometrie bij 274 n de absorbance. Deze blijkt A = 0.40 bereken nu de cocaïne concentratie van het extract. Bereken vervolgens het cocaïne gehalte in de voor extractie gebruikte coca

Imand enig idee :oops: ? het is voor een assesment en ik kom er niet helemaal uit 8-[ al vast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: SLE coca

Op zichzelf staat de absorptie voor niks, tenzij je of een ijklijn hebt gemaakt, of je weet wat de extinctiecoefficient is van je analiet bij 274 nm. Zonder 1 van die 2 is de vraag sowieso niet te bveantwoorden.

Als je vervolgens het gehalte in je bladeren wilt kunnen berekenen zul je moeten aangeven hoe je het experiment hebt uitgevoerd.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 10

Re: SLE coca

de extinctiecoefficient is 4.3 ik ben der al achter gekomen, in ieder geval bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: SLE coca

4.3 wat? 4.3 cm? 4.3 nm? Ik hoop dat deze waarde bij 274nm is? (niet 274n!)

Het is heel belangrijk om zorgvuldig te zijn als je dit soort vraagstukken wilt oplossen.

Berichten: 1.490

Re: SLE coca

volgens mij ontbreekt er een stuk bij deze vraag.....

Berichten: 364

Re: SLE coca

als de absorbtiecoefficient bekend is en de absorptie dan heb je toch wel alles wat je moet hebben als je met lambert beer gaat werken en zo dus de conc te gaan berekenen

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: SLE coca

Het gaat ook over de eenheden; met 4.3 beren kom je in deze berekening niet ver.

Reageer