Analytische chemie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Analytische chemie

[!] Afbeelding

Kan er mij iemand zeggen wat de beperkingen zijn bij de methode van Kjeldahl, heb maandag examen maar vind dat nergens niet..

vervelend wel hoor en ik ben er zeker van dat de lector dit gaat vragen omdat het nergens te vinden is.

ik hoor jullie wel Afbeelding

Berichten: 162

Re: Analytische chemie

Is een beetje afhandelijk van de methode. Bij de klassieke methode voor water wordt een destructie met zwavelzuur en seleen als katalysator gebruikt. Bij deze methode wordt stikstof, als nitraat en nitriet, niet aangetast en dus ook

niet meebepaald. De vrije ammoniumionen worden wel meebepaald daar zij niet vooraf worden verwijderd. Andere nadeel van de klassieke methode is het gebruik van seleen, een milieuonvriendelijk product.

Beetje uitgebreid zoeken met google leverd vaak zoveel informatie, probeer dit in het vervolg eerst en dan gewoon goed lezen, wat gebeurd er en wat wil je bepalen.

Berichten: 219

Re: Analytische chemie

Ik dacht wel eens gehoord te hebben dat Kjeldahl tabletjes giftig waren. Is seleen ook de reden daarvoor?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Analytische chemie

De tabletjes bevatten inderdaad seleen. Seleen is in kleine hoeveelheden niet giftig, maar in de hoeveelheid zoals in de tabletjes wel.

Reageer