hoge CRP gehalte ivm met darmpijn

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

hoge CRP gehalte ivm met darmpijn

Hi,

Me vriendin is vorige week opgenomen in ziekenhuis ivm met darmpijnen,bloed af en toe in ontlasting en voornamelijk hoge CRP gehalte in de gemeten testen by de bloed opname. De grenzen waren 0-0.8 en het was 29.

Ik wilde graag weten wat dit betekent , sinds de "infectie gehalte" de CRP hoog was en ze onder infuse en antibiotica gezet is, totdat de gekweekte resultaten van het bloed vrij komen na 4-5 dagen.

Ze is 2 jr geleden geopereerd ivm met endomytrose en er werd veel gekleefd bloed weg gehald by de darmen.

Wat toen niet kwaadaardig was ivm met genomen metingen.

Kan iemand me hiermee helpen

Rishi

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: hoge CRP gehalte ivm met darmpijn

Welkom op chemieforum.nl.

We zijn hier natuurlijk geen doktoren, he! Als je vriendin in het ziekenhuis ligt, kun je je vragen het beste aan het verplegend personeel en de artsen stellen, dan krijg je deskundig antwoord!

Ik kan je verder verwijzen naar CRP op Wikipedia en Endometriose op Wikipedia

Sterkte!

Berichten: 740

Re: hoge CRP gehalte ivm met darmpijn

Over de cijfers moet je echt bij een arts zijn.

Verhoogde CRP concentraties duiden vaak op een mogelijke infectie in het lichaam, dus vandaar de toediening van antibiotica. Volgens mij kunnen kleine afwijkingen in het immuunsysteem kunnen ook een reden zijn waardoor deze gehaltes hoger worden.

Berichten: 264

Re: hoge CRP gehalte ivm met darmpijn

Inderdaad,

bij bepaalde auto-immuun ziektes, zoals de ziekte van Crohn, is het CRP gehalte continu iets hoger, dat kan wijzen op een infectie maar dat hoeft niet noodzakelijk. Het is wel goed om het in de gaten te houden als indicatie.

Reageer