Sollicitatie

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 242

Sollicitatie

Ben bijna klaar met me opleiding (volgende week) dus ben druk op zoek naar een baan (werkgevenden: Ik ben heel knap en slim en een teamspeler en zo) ;)

Daarbij moet je wel eens solliciteren... Nou vraag ik me af hoe de chemieforumleden dat nou aangepakt hebben. Viavia sollicitatie, internet, ouderwets via de krant oid. En natuurlijk waarom jij bent aangenomen op die functie :)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Sollicitatie

Mijn eerste functie als specieel analist in het umc Utrecht heb ik via de site van umc utrecht gevonden. En heb ik online gesolliciteerd. Scheelt weer briefpapier en postzegels. ;)

Mijn tweede functie heb ik in de krant gevonden. Vevolgens heb ik op het internet gekeken naar de vakgroep. Dit leek mij wel leuk, dus heb ik wederom online gesolliciteerd.

Maar ik kijk dus zowel in de krant als op het internet en via netwerk. :D

MvG Ron

Berichten: 14

Re: Sollicitatie

Zelf heb ik mijn eerste baan gevonden door mijn CV bij het uitzendbureau achter te laten. Na 3 maanden uitzendwerk ben ik vervolgens aangenomen door het bedrijf zelf. Voor de tweede baan ben ik geronseld...een ideale situatie, al zeg ik het zelf.

Om als starter snel aan de bak te komen is internet toch wel een handige optie...via chemie.pagina.nl kom je veel links tegen die naar vacature sites leiden.

Kranten zijn ook nog steeds een optie, maar ik krijg het idee dat je dan in de stroom van alle werkzoekenden (ook oudere personen die niet veel met internet werken) terecht komt. En veel bedrijven geven nog steeds de voorkeur aan mensen met ervaring, omdat die weliswaar duurder zijn, maar weinig inwerktijd nodig hebben en het klappen van de zweep al goed kennen.

Berichten: 25

Re: Sollicitatie

Ik ben aan mijn huidige baan via CUDA gekomen (www.cuda.nl). Dit is een chemisch uitzend/detacherings bureau. Via internet dus.

Ook www.laboratorium.nl is een site met veel vacatures (zie in linker balk).

Misschien via google zoeken op chemie en vacature?

Mijn eerste baan via de krant (Was al +/- 6 maanden voordat ik klaar was met de opleiding begonnen. Kon zodoende op vrijdag mijn diploma ophalen en gelijk op maandag bij de (toenmalige) baas beginnen).

Suc6 met solliciteren!

Reageer