sodium acetate

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

sodium acetate

ik heb een vraagje

waar kan ik sodium acetate kopen??

Berichten: 3.145

Re: sodium acetate

Dit is natrium acetaat. Het is te koop bij www.zijdelings.com, klik op prijslijst, dan verschijnt links een menu. Kijk onder verfstoffen en klik op hulpmiddelen. Dan vind je natrium acetaat. Zij verkopen het trihydraat, dat is de gangbare vorm in de handel.

Natrium acetaat is geen gevaarlijke stof, met sterke zuren geeft het azijn. Je kunt er ook prachtige kristallisatie experimenten mee doen, door oververzadigde oplossingen in eigen kristalwater te maken.

Berichten: 2

Re: sodium acetate

de studio is gesloten, heb je nog meer adressen waar ik het kan kopen.

Berichten: 1.490

Re: sodium acetate

kijk eens in dit topic


Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: sodium acetate

Als je het echt nodig hebt, moet je een overmaatje ijsazijn voorzichtig laten reageren met een NaOH oplossing en dan zachtjes droogdampen.

Berichten: 3.145

Re: sodium acetate

Volgens mij is het moeilijker om aan ijsazijn te komen dan aan natrium acetaat.

Berichten: 1.490

Re: sodium acetate

als het voor school is en je hebt ijsazijn staan kan je het altijd proberen ;)

Berichten: 3.145

Re: sodium acetate

Voor de geinteresseerden, het watervrije zout is ook te koop van de zelfde eBay-verkoper als hierboven:

http://cgi.ebay.nl/SODIUM-ACETATE-ANHYDROU...1QQcmdZViewItem

Deze man verkoopt sowieso erg veel interessante chems. Alleen de typische pyro oxidatoren als chloraat, nitraat, perchloraat etc. ontbreken, dus k3wls, helaas :P .

Verder vele exotische en interessante chems. Vandaar dat ik het hier ook post ;) . De gemiddelde hobbyist vindt hier vast iets van zijn/haar gading.

Reageer