Isotopen labeling MS

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Isotopen labeling MS

I am looking for software capable of calculating the degree of labelling of isotope labelled compound from the isotopes intensities present in a mass spectrum. Do you know/have any software to perform this action?

Ik ben op zoek naar software om de labellingsgraad van gelabelde isotopen uit een opgenomen spectrum te berekenen. Kent er iemand dit soort software?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Isotopen labeling MS

Ik ben helemaal niet bekend met software voor massaspectrometrie, maar is het niet redelijk eenvoudig om de verhouding tussen de isotopen gewoon af te lezen uit het spectrum? Of wil je dit doen voor stoffen die op verschillende plaatsen van hetzelfde isotoop zijn voorzien?

Kun je een voorbeeld geven?

Berichten: 2

Re: Isotopen labeling MS

De isotoop pieken liggen nogal eens over elkaar heen. Er is een zelfgeschreven algoritme, wat alleen niet helemaal zeker goed is.

En de stoffen hebben inderdaad hetzelfde isotoop op meerdere plaatsen, en verschillenden.

Berichten: 67

Re: Isotopen labeling MS

De manier waarop ik dit deed was met GCMS SIM data opnemen van de M+., (M+1)+., (M+2)+. etc., en dan gewoon de labelingsgraad op grond van de integraties van de pieken met de hand uitrekenen.... Dit kan ook voor LCMS op de [M+H]+, [M+H+1]+ etc..... Over het algemeen hoef je voor het uitrekenen van labellingsgraad dit maar 1 keer te doen, dus waarom heb je hiervor software nodig?

Reageer