Calorische waarden gezocht

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 16

Calorische waarden gezocht

Wie kan mij helpen aan de calorische onderwaarde van indeen, naftaleen en thiofeen onder standaard condities (273,15 K en 1013,25 mbar)

Ik heb op internet gezocht maar kan deze niet vinden.

Tevens ben ik voor een normalisatie berekening op zoek naar de compressie factoren van deze componenten (ook onder standaard condities)

Het liefst met bronverwijzing.

Paul

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Calorische waarden gezocht

Ik zou de vormingswarmte van deze stoffen eens opzoeken in het Handbook of Chemistry and Physics. Daarmee moet je een eind kunnen komen.

Berichten: 16

Re: Calorische waarden gezocht

Ik ben meer geinteresseerd in waar ik de calorische waarden in nen/iso-normen of in databases op internet kan vinden, dan via een berekening. Ik loop namelijk spaak bij het zoeken op internet.

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Calorische waarden gezocht

Ik ben meer geinteresseerd in waar ik de calorische waarden in nen/iso-normen of in databases op internet kan vinden, dan via een berekening. Ik loop namelijk spaak bij het zoeken op internet.
Even de vraag, wanneer je NEN of ISO normen zoekt moet je toegang hebben tot de database ervan. Dan kan je een betreffende norm bestellen en word hij opgestuurd. Helaas kan je die normen niet inzien op internet (tenminste dat heb ik ook nog niet gevonden).

Misschien kan je op school/werk vragen of zij toegang hebben tot deze database. Die kunnen voor jou zoeken op onderwerp en kijken welke normen van belang zijn.

Reageer