onderwerp onderzoek

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 840

onderwerp onderzoek

ik moet nu binnen 1 dag het onderwerp voor mij profiewerkstuk kiezen. ik keek meer uit naar een leuk anorganisch onderzoek boven he middelbare school niveau maar dit sprak de leraar niet echt aan, die wilde liever een onderzoek op millieugebied en wat ook een beetje te begrijpen is voor de mensen waar we voor presenteren. heeft iemand suggesties.

ik vind het belangrijk dat er wat goede proeven in voorkomen (anorganisch) en het gebruik van wat 'exotische' stoffen is ook atijd wel leuk ipv het standaard sulfaat/fosfaat/nitraat/chloride :P

dank ;)

Berichten: 3.145

Re: onderwerp onderzoek

Je zou onderzoek kunnen doen naar de gevolgen van fosfaatverontreininging op de zuurstof huishouding van het water. Een alternatief is de invloed van lozing van koelwater op de zuurstofhuishouding van water.

Neem een monster uit een schone beek en neem een monster uit een warme beek of een vervuilde beek.

Het meten van zuurstof in water vereist wel een paar leuke chems, doe maar eens onderzoek op Internet hierover. IIRC het gebruik van mangaan(II)zouten is een optie.

Reageer