[scheikunde] Dringend hulp gevraagd!

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 25

[scheikunde] Dringend hulp gevraagd!

Hallo iedereen,

ik heb een dringend probleem. Volgende week heb ik herexamen van chemie (ja schande dat ik gebuisd ben.... <_< ), maar ik kan mijn notities nergens vinden. Ik heb mijn examenvragen van het examen opgeschreven, zou iemand ze zo volledig mogelijk kunnen oplossen alsjeblieft? Ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn! Het herexamen zou normaal in gelijke aard zijn:

1. Men bereidt industrieel zoutzuur uit natriumchloride.

1.1 Geef de reactie(s) en de reactieomstandigheden.

1.2 De bekomen oplossing heeft een relatieve dichtheid van 1.155 en bevat 31.14 m% waterstofchloride. Bepaal de molaire concentratie van de oplossing.

1.3 Men gebruikt de bekomen oplossing voor het bepalen van de zuiverheid van een aluminiumstaal. Bij de reactie ontstaat waterstofgas. Geef de reactie.

1.4 Voor 3.520 g onzuiver staal verbruikt men 32.87 mL van de zuuroplossing. De onzuiverheden reageren niet. Bepaal de zuiverheid van het aluminiumstaal.

1.5 Het gevormde diwaterstof wordt opgevangen boven water. De atmosferische druk is 1008 mb, de temperatuur 18.7 °C en de dampspanning van water 22 mb.

Hoeveel liter van het gas wordt er gevormd?

3. Hoe kan je kunststoffen indelen op basis van structuur?

3.b Hoe kan je copolymeren indelen op basis van structuur?

4. Wat is ...

4.1 reforming?

4.2 visbreaking?

4.3 straight run benzine?

6. Verklaar de essentiële verschillen tussen primaire cellen, secundaire cellen en

brandstofcellen.

7. Aan de een elektrode van een elektrolyse-bad werd onder 5.00 A stroom na 40 minuten 6.125 g goud afgezet. De elektrode-efficiëntie bedroeg 75%.

7.1 ging het hierbij om de elektrolyse van een éénwaardig of een driewaardig

goud-zout ?

7.2 werd het goud afgezet aan de kathode of de anode ?

7.3 werd het goud afgezet aan de positieve of de negatieve pool ?

Dank bij voorbaat!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] Dringend hulp gevraagd!

Hoi, en nee! Wij maken geen opgaven. Als je zelf probeert ze te maken, dan helpen we je om ze te corrigeren.

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: [scheikunde] Dringend hulp gevraagd!

ik sluit me aan bij rwwh, je kan een aanzet geven tot vragen en dan kunnen wij kijken of het correct is.

Je kan nu toch gebruik maken van je boeken? Daar staan toch wel opgaven in van de zelfde aard?

Berichten: 42

Re: [scheikunde] Dringend hulp gevraagd!

Tja Jens, cursussen hoor je bij te houden. Als je ze kwijtgespeeld bent, is het niet echt 'schande' dat je gebuisd bent, maar gewoon je eigen schuld. Begin je trouwens pas een week op voorhand naar je boeken te zoeken?

Groet

Dwangbuis

Reageer