Actieve koolstof medische grade

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 115

Actieve koolstof medische grade

Hallo,

Heeft iemand enig idee waar je actieve koolstof medische grade kan kopen in Europa?

Ik heb wel een bedrijf in de USA gevonden ResinTech maar als het mogelijk is wil ik dat goedje liever gewoon hier in Europa bestellen.

Groeten en bedankt.

mercy

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Actieve koolstof medische grade

Is dat niet gewoon norit?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 1.122

Re: Actieve koolstof medische grade

zoek op CAS nummer 7440-44-0 bij de standaard chemicaliën leveranciers en je vindt denk ik genoeg!

Re: Actieve koolstof medische grade

Vraag eens na bij gasleveranciers van medicinale gassen zoals allerair en linde, deze leveren actieve koolstoffilters voor hun gassystemen.

Berichten: 774

Re: Actieve koolstof medische grade

Is dit zoals beryllium zegt niet gewoon norit, te verkrijgen bij de apotheker of drogisterij?

Berichten: 115

Re: Actieve koolstof medische grade

Het is niet gewoon norit zoals bij de drogist.Herstel, Norit is een vrij algemene naam voor active kool. Het wil dus niet zeggen dat bepaalde grade Norit ook een medische grade is.

Ik ben zelf natuurlijk ook nog verder gaan zoeken en heb toch na een tijdje gevonden wat ik moest hebben.

http://www.chemvironcarbon.com/en/applications/medical

Het gaat hier dus niet om de pads, maar om het Active Carbon produkt BPC 1993

"BPC 1993 - is a powdered activated carbon that conforms to the Pharmocopea standards that certify the product is fit for consumption in the treatment of ingested toxins."

In iedergeval bedankt voor het meedenken,

Mercy

Berichten: 115

Re: Actieve koolstof medische grade

slotje

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>rwwh: je zou als herhaald gebruiker van chemieforum kunnen weten dat we dat alleen doen in geval er iets uit de hand loopt. Topics die zijn beantwoord krijgen normaal geen slotje.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Reageer