Chemische/Medische Analist

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 31

Chemische/Medische Analist

Hallo,

Ik ben Safa en ik zit nu in Havo 3. Ik wil heel erg graag een Chemische Analist worden maar heb ook interesse om een Medische Analist te worden. Maar de probleem is dat ik dit jaar mijn profiel moet gaan uitkiezen. Ik weet inmiddels dat als ik een Analist wil worden ik N&G of N&T moet doen. Nou heb ik de vraag wat voor opleiding ik moet doen. Ik weet als iets over de HLO. Maar welk opleiding? En is het vak Natuurkunde verplicht bij N&G?

Mvg, Safa.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Chemische/Medische Analist

Hallo Safa,

Je hebt nog een aantal jaar om er achter te komen welke richting je op wilt. Als je analist wil worden moet je zeker naar het HLO. Je hebt zeker natuurkunde nodig voor deze opleiding. Daar kom je niet om heen.

Vaak kun je in het eerste jaar goed om je heen kijken welke specifieke richting je wilt. Dan krijg je veel introductievakken over deze richtingen.

MvG Ron

Berichten: 31

Re: Chemische/Medische Analist

Maar ik wil weten hoe dat opleiding heet? Kan iemand me Aub helpen. En ik wil ook weten of je dat ook in Voltijd kan studeren.

Mvg, Safa

PS : Dan maar meer tijd besteden aan Natuurkunde

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Chemische/Medische Analist

Ik zie bij locatie dat je in Utrecht woont.

Hogeschool Utrecht hier staat alle informatie die je nodig hebt. Je kunt altijd contact opnemen met je decaan.

MvG Ron

Berichten: 31

Re: Chemische/Medische Analist

biochemiefreak schreef: Ik zie bij locatie dat je in Utrecht woont.

Hogeschool Utrecht hier staat alle informatie die je nodig hebt. Je kunt altijd contact opnemen met je decaan.

MvG Ron
Er staat niets over Medische analist. Als het kan wil ik iets over Medische Analist;)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Chemische/Medische Analist

Jawel hoor. Dat valt onder life science.

Berichten: 31

Re: Chemische/Medische Analist

Bedankt nog andere mensen s.v.p.?

Gebruikersavatar
Berichten: 9

Re: Chemische/Medische Analist

Safa,

Doe gewoon chemie. Is wel moeijlijker, maar dan leuker. en straks kan voor werk is meer. denk Ik.

gr.

Abdoel.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 31

Re: Chemische/Medische Analist

Ik heb nagedacht. Ik vind Chemie (scheikunde) wel leuk maar ik vind een Medische Analist veel leuker. Dus denk ik dat ik toch wel voor het Medische kant ga kiezen. Bij wikipedia staat dat er bij het Profiel N&G ; Natuurkunde niet verplicht. Dus in de plaats van Natuurkunde kun je ook Wiskunde D nemen.

Dus zijn er mensen die iets willen vertellen over een Medische analist of zoiets?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Chemische/Medische Analist

toelatingseisen HLO

Ik adviseer je toch om ook natuurkunde te volgen heb je alleen maar voordeel bij.

MvG Ron

Berichten: 31

Re: Chemische/Medische Analist

Ik weet wel dat het beter zou zijn.

Maar ik ben gewoon zo slecht met Natuurkunde. Ik stond vorig jaar een 6 voor. Maar ik weet niet wat het dit jaar gaat worden.

Weetje, ik kies het gewoon. Anders lopen de meeste mensen al ver voor me.

Nog iemand anders met ideën?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Chemische/Medische Analist

Safa-K schreef: Ik weet wel dat het beter zou zijn.

Maar ik ben gewoon zo slecht met Natuurkunde. Ik stond vorig jaar een 6 voor. Maar ik weet niet wat het dit jaar gaat worden.

Weetje, ik kies het gewoon. Anders lopen de meeste mensen al ver voor me.

Nog iemand anders met ideën?
Gewoon proberen, en vooral goed oefenen.

Berichten: 31

Re: Chemische/Medische Analist

FsWd schreef:
Safa-K schreef: Ik weet wel dat het beter zou zijn.

Maar ik ben gewoon zo slecht met Natuurkunde. Ik stond vorig jaar een 6 voor. Maar ik weet niet wat het dit jaar gaat worden.

Weetje, ik kies het gewoon. Anders lopen de meeste mensen al ver voor me.

Nog iemand anders met ideën?
Gewoon proberen, en vooral goed oefenen.
Ja dat wel maar vind jij zelf Natuurkunde makkelijk?

Het komt volgens mij wel goed toch?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Chemische/Medische Analist

Safa-K schreef:
FsWd schreef:
Safa-K schreef: Ik weet wel dat het beter zou zijn.

Maar ik ben gewoon zo slecht met Natuurkunde. Ik stond vorig jaar een 6 voor. Maar ik weet niet wat het dit jaar gaat worden.

Weetje, ik kies het gewoon. Anders lopen de meeste mensen al ver voor me.

Nog iemand anders met ideën?
Gewoon proberen, en vooral goed oefenen.
Ja dat wel maar vind jij zelf Natuurkunde makkelijk?

Het komt volgens mij wel goed toch?
Ehm ja eigenlijk wel, je moet weten hoe formules werken en een beetje inzicht hebben, zodat je door intuitie al kan nagaan of je informatie klopt.

Berichten: 31

Re: Chemische/Medische Analist

Hartelijk dank FsWd maar misschien zijn er nog andere mensen die mij informatie willen geven? Ik hoor het graag.

Gesloten