Banen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 31

Banen

Hallo,

Ik wil weten wat je kan worden als je Chemie hebt gestudeert. Bijv. als je Organische Chemie hebt gestudeert wat kan je dan worden? Of gewoon Chemie.

Ik weet al dat je een analist kan worden maar misschien ook iets anders.

Maar kan je op het HLO ook Farmacie studeren?

Berichten: 2.399

Re: Banen

Farmacie is een andere opleiding als hoger laboratorium onderwijs. Je zou misschien iets farmaceutische chemie achtigs kunnen studeren, maar ook hier ben ik niet van op de hoogte. Er zit binnen de analytische chemie vaak wel 1 of 2 modules die farmaceutische chemie gerelateerd zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Banen

Wat je met een bepaalde opleiding kunt worden hangt af van je fantasie. Ik ben daarin niet zo goed, maar ik kan een paar voorbeelden geven van wat mij invalt:
  • Analist
  • Verkoper chemische apparatuur
  • Ontwikkelaar bij fabrikant van chemische apparatuur
  • Syntheticus voor Aldrich
  • Kwaliteitscontroleur
  • Uitvinder
  • Zelfstandig ondernemer
  • ...
Voor sommige van deze voorbeelden zou een tweede opleiding op een ander gebied handig kunnen zijn.

Je moet iets uitzoeken wat je leuk vindt, en proberen daarmee iets te doen wat of veel gevraagd wordt, of juist heel uniek is. Waar je zin in hebt!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Banen

Je zou ook voor farmaceutische bedrijven kunnen werken als analist. Als je de chemische richting op het HLO volgt dan zou je hier kunnen werken.

Je kunt natuurlijk daarna voor je master gaan in farmacie. Ik denk dat je met een HLO opleiding daarvoor een goede basis legt. Misschien zijn er op het forum nog mensen die dit gedaan hebben.

MvG Ron

Reageer