Wat betekent...

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Wat betekent...

Hallo beste mensen;

Het zal waarschijnlijk de eerste en de laatste keer zijn dat ik hier terecht kom met een vraag.

Ik kan namelijk niets vinden over het aminozuur glysine dat aan mijn eisen voldoet en daarom vraag ik het hier maar eens

1° Wat is glysine en wat is de werking op het menselijk lichaam

2° Wat betekend de L in de naam L-glysine en wat is daar dan de werking van op het menselijk lichaam.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Berichten: 73

Re: Wat betekent...

Nederlands en Engels

En het is "betekent"... :P

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Edit Beryllium: aangepast ;) </font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 774

Re: Wat betekent...

hier vind je alvast een beetje informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Glycine_%28aminozuur%29

De L duidt volgens mijn op Left (links) draaiend isomeer. Je hebt ook een R (rechts) draaiend isomeer.

En als ik met niet vergis wordt L-glycine vaak gebruikt in het bodybuilders milieu.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Wat betekent...

Alleen zal glycine geen L of D aanduiding hebben, omdat het geen isomeren heeft. Het is het enige natuurlijke aminozuur met een CH2 in het midden ipv CH-R

Berichten: 4

Re: Wat betekent...

bedankt voor het snelle antwoord,ik had iets gevonden op het internet en het gaat over l-glysine en ik hoopte dat ik via deze weg en gelijkaardig antwoord zou gevonden hebben.

Kunnen jullie dit bericht dat ik hieronder plak bevestigen als een goede uitleg,ik bedoel klopt het wat hier wordt verteld ??

L-Glycine

Categorie L-Glycine: Aminozuren

Informatie L-Glycine

Glycine wordt beschouwd als het eenvoudigste aminozuur met diverse eigenschappen die nog onderzocht worden. Dit aminozuur speelt een rol bij de productie van hormonen en helpt bij de opbouw van een sterk immuunsysteem. Glycine maakt energie in het lichaam vrij voor de opbouw van lichaamscellen.

Eigenschappen van glycine.

- Kan helpen bij de behandeling van lage hypofyse functie.

- Kan gebruikt worden bij de behandeling van spastische bewegingen, vooral bij patiënten met MS.

- Kan helpen in de behandeling van progressieve spierdystrofie.

- Wordt gebruikt tegen hypoglycaemie, omdat het de afgifte van glucagon stimuleert dat weer glycogeen mobiliseert dat als glucose in het bloed terechtkomt.

Berichten: 915

Re: Wat betekent...

De L duidt volgens mijn op Left (links) draaiend isomeer. Je hebt ook een R (rechts) draaiend isomeer.
Het is zelfs L van Laevus (of iets dergelijks) en dat is inderdaad "links" in het Latijn. De andere letter is D van Dexter (denk maar aan Dextrose), en dit betekent "rechts". ;)

Berichten: 4

Re: Wat betekent...

en mijn bijgeleverd artikeltje , strookt dat met enige waarheid ?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Wat betekent...

Nee, want L-glycine bestaat niet. Zie FsWd's opmerking eerder. Iemand die een artikeltje schrijft met zo'n fundamentele fout heeft niet lang nagedacht over de andere feiten....

Berichten: 4

Re: Wat betekent...

Aan allen bedankt voor jullie hulp.

Het regeltje........Kan helpen bij de behandeling van lage hypofyse functie.

Heeft mij naar hier gebracht ; omdat ik wilde weten of het wel zo is wat er geschreven werd.

Misschien ook dit regeltje eens in het forum medisch laboratorium aanpraten ?

Reageer