Metalen palen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Metalen palen

Hallo, mijn naam spreekt voor zich, ik ben een leek in chemie.

Ik ben hier terechtgekomen omdat jullie mij misschien kunnen helpen.

Volgend probleem :

Ik heb een paar palen in m'n tuin staan en die moeten weg.

Ze zitten zo goed èn diep verankerd in de grond dat ik ze niet kan uitgraven.

Ik zou ze nu willen behandelen dat ze eigenlijk wegroesten of zo.

Het zijn geschilderde palen, staan er al heel wat jaren en roesten niet.

Iemand enig idee welk product ik hier voor kan gebruiken ?

Mag ook een samenstelling zijn om zelf te maken.

En het hoeft niet direct onmiddellijk gepiepd te zijn.

Het inwerken mag gerust enige tijd duren of herhaald moeten worden.

Bedankt alvast.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Metalen palen

Ik denk dat je toch vlugger klaarbent als je even een graafmachine laat komen. Met een chemische behandeling ben je een hele tijd bezig, en je vervuilt de grond ook nog eens met residu van de chemische behandeling en ijzerzouten.

Berichten: 3

Re: Metalen palen

Dank voor je antwoord.

Echter :

Palen staan in een omsloten tuin en dus onbereikbaar voor een graafmachine.

Iets op de grond leggen ter bescherming en dan de palen insmeren moet toch kunnen ter voorkoming van grondvervuiling?

En het resultaat is belangrijker dan de tijdsduur...

Re: Metalen palen

Zoals FsWd zegt chemie is geen oplossing voor je probleem het gaat gezien je verhaal om tamelijk dikke ijzeren buizen die niet zomaar wegroesten.

Als een graafmachine geen optie is misschien een stuk uitgraven en iemand met een snijbrander aan het werk zetten?

Berichten: 4

Re: Metalen palen