Anti spinnenspul

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 794

Anti spinnenspul

De ramen van ons huis zijn vergeven van de spinnenwebben.

Op zich prima beestjes en ik wil ze absoluut niet dood hebben.

Maar ze schijten echt de hele kozijnen vol en die spinnenpoep is niet te verwijderen op den duur.

Nu adverteren er heel wat bedrijven met milieuvriendelijk anti spinnenspul. Algenbasis, plantaardig en afbreekbaar en ga zo maar door.

Google: anti spin

Maar heeft iemand een idee wat de werkzame bestanddelen zijn?

Die spullen werken namelijk echt, en de spinnen blijven dus 6 maanden weg van de behandelde oppervlakken.

Ik zou dat spul graag zelf willen maken.

Met zoeken kom ik niet verder dan citronella en azijn maar dat is in de buitenlucht zo verdwenen...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Anti spinnenspul

Misschien helpt dit?

klik

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Anti spinnenspul

Neeeeeeeen dat bedoel ik dus juist niet, ik zoek een repellant, dus een stof die spinnen afstoot... niet doodt.

Spinnen zijn beschermd en mag je buitenshuis helemaal niet doden met insecticide.

Berichten: 25

Re: Anti spinnenspul

Op de foto's bij een link zie ik op de fles "insect guard" Daarmee op google vind ik twee producten vaak voorkomen. De een heeft als wekzame stof dichlorvos (http://www.indfumco.com/new/data/Prozap ... .30.06.pdf) maar dat lijkt me niet milieu vriendelijk (chloor) :eusa_sick: . De andere heeft pepermuntolie als werkzame stof (http://www.insectguard.nl/files/file/MS ... PLI018.pdf). Deze lijktmij het milieuvriendelijkst :lol: . Nu alleen een mannier om de stof langdurig op het huis te laten zitten ;) .

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Anti spinnenspul

Jij bent goed bezig!!! :)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Anti spinnenspul

Mmm...

Dichloorvos is, net als deltamethrin, een bestrijdingsmiddel. Er staat me zelfs bij dat het gebruik van dichloorvos in NL verboden is. Het gebruik van deltamethrin niet, maar goed, dan komt de beschermde status van de spin weer om de hoek kijken.

Pepermuntolie lijkt me dan het beste, maar nu zit je wel weer in de sfeer van ´kruiden- en algenextracten´. Ik dacht dat je dat nu net niet wou?

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Anti spinnenspul

Jazeker wil ik dat wel, lees de startpost maar eens... al die bedrijven adverteren juist met 'milieuvriendelijk' en dat is trouwens ook de enige legale wijze om spinnen te verjagen.

Ik vermoed dat de huidige middelen inderdaad werken op citronella- of muntolie maar wellicht heeft iemand zo'n flesje eens nader geanalyseerd?

En dan komt ook nog het probleem wat ThermoSci oppert, hoe houd je zo'n lange werking, want het klopt inderdaad dat de spinnen wel 6 maanden wegblijven.

Reageer